پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
مدیرکل استاندارد بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در تدوین استاندارد ملی پیشتاز است گفت: ۷۸ استاندارد ملی سال گذشته در استان بوشهر تدوین و ۳۰۱ استاندارد ملی بروز‌رسانی شده است.

شعارسال: محمد رحیم‌ بهره‌مند صبح امروز در آیین افتتاح آزمایشگاه همکار در بوشهر با بیان اینکه 47 آزمایشگاه همکار استاندارد در استان بوشهر ایجاد شده اظهار داشت: در این آزمایشگاه‌ها که برخی از آنها در کشور مرجع است بیش از 400 نوع آزمایش برای بررسی استاندارد بودن کالاها و خدمات انجام می‌شود.

وی به هفته استاندارد پرداخت و با اشاره به اینکه از 22 تا 28 مهر به عنوان هفته استاندارد تعیین شده است افزود: شعار امسال روز جهانی استاندارد «استاندارد، شهرها را هوشمندتر می‌کند» است که با توجه به اجرای طرح هوشمند‌سازی شهر بوشهر، امید می‌رود با تدوین استاندارد‌های مختلف بتوان خدمات هوشمندسازی در استان بوشهر به صورت الکترونیک تسریع شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از افتتاح آزمایشگاه همکار استاندارد در بوشهر خبرداد و تصریح کرد: آزمایشگاه همکار رادیاتور به عنوان نخستین آزمایشگاه تخصصی رادیاتور کشور، دسته راهنمای خودرو و چند آزمایشگاه دیگر به‌زودی افتتاح می‌شود.

بهره‌مند از تدوین 78 استاندارد ملی در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: استان بوشهر در تدوین استاندارد ملی در کشور پیشتاز است به‌گونه‌ای که 78 استاندارد ملی سال گذشته در استان بوشهر تدوین و 301 استاندارد ملی بروز‌رسانی شده است.

وی از تدوین سه برابری استاندارد ملی در استان بوشهر در 4 سال گذشته نسبت به تاریخ استاندارد ایران خبرداد و بیان کرد: در مجموع در 4 سال گذشته 400 استاندارد ملی در استان بوشهر تدوین شده و برای نخستین بار یک شرکت بومی استان بوشهر پروانه بین‌المللی دریافت کرد و دو شرکت بومی دیگر در مرحله ارزیابی در تدوین استاندارد بین‌المللی هستند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه سال گذشته 20 هزار و 414 اظهارنامه وارداتی در استان بوشهر صادر شده است تصریح کرد: به همین میزان آزمون استاندارد باید انجام می‌شد که 104 اظهارنامه به ارزش یک میلیون دلار مغایر با استاندارد شناخته شد که اجازه ورود کالا داده نشد.

بهره‌مند با اشاره بازرسی 6 هزار و 437 مرکز عرضه کالا در استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: از این تعداد 291 مورد کالا دارای پروانه جعلی یا دارای مشکل بودند.

وی افزود: استان بوشهر در تدوین استاندارد و بخش آموزش از استان‌های برتر کشور معرفی شده که از نظر تعداد ساعت‌های آموزش جزء 4 استان برتر است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20مهر1396، کدخبر: 1543717: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین