پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
مدیر کل استاندارد استان قم گفت: ترویج علامت استاندارد و ایجاد اعتماد عمومی نسبت به این علامت مهم در راستای حمایت از تولیدات داخلی و ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل ضروری است.

شعار سالمدیر کل استاندارد استان قم گفت: ترویج علامت استاندارد و ایجاد اعتماد عمومی نسبت به این علامت مهم در راستای حمایت از تولیدات داخلی و ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل ضروری است.

منصور فرزانه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، با تبریک روز 22 مهر ماه روز جهانی استاندارد، افزود: استاندارد ره آورد توسعه و پیشرفت و تعالی است از این رو باید در روند تولید ملی، توجه ویژه ای به استاندارد شود.

وی با بیان اینکه شعار روز جهانی امسال،اهمیت استاندارد را در سطح جهانی بیان می کند،گفت: این روز در تقویم یاد آور مفهوم ارزشمندی است که نهادینه شده و در کشور نیز به عنوان یکی از 183 کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد در طول بیش از 90 سال تاریخ پر فراز و نشیب استاندارد، همواره به این موضوع به طور ویژه ای نگاه شده است.
وی تصریح کرد: برگزاری مراسم روز جهانی استاندارد با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با فرهنگ استاندارد و نهادینه شدن این آرمان بلند در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.
فرزانه اظهارکرد: امروزه استاندارد در ابعاد مختلف زندگی انسانها تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد و در در فرهنگ ، تجارت و کسب و کار ، سلامت اجتماعی ، و ابعاد دیگر اثر گذاراست.
مدیر کل استاندارد استان قم عنوان کرد:یکی از مهمترین هدف ها در ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ترویج استاندارد و ایجاد اعتماد عمومی نسبت به این علامت مهم در راستای حمایت از تولیدات داخلی و ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل بود.
وی گفت:توسعه کشور و ارتقای جایگاه ایران در عرصه اقتصاد بین الملل متضمن اجرای صحیح استاندارد ها و ایجاد باور عمومی به این مفهوم ارزشمند و آرمان بلند است.
فرزانه بیان کرد:با توجه به رسالت استاندارد در ارتقای کیفی تولیدات و خدمات و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و نقش اساسی این سازمان در تامین ایمنی و سلامت مردم باید در خصوص گسترش فرهنگ استاندارد در ایران تلاش کرد.
وی گفت:رسانه های جمعی نقش مهمی در فرآیند اطلاع رسانی دارند هر چه سطح آگاهی مردم از استاندارد بالاتر رود تولیدکنندگان بیش از گذشته در جهت ارتقای کیفیت محصولات و تولیدات تلاش می کنند و این امر نوید بخش توسعه ملی به لحاظ کیفی و کمی خواهد بود.
مدیر کل استاندارد استان قم اظهار داشت:اداره کل استاندارد قم در جهت تحقق این اهداف در قالب بازرسی ها و کارگروههای مختلف در جهت ارتقای سطح آگاهی و حرکت به سمت استانداردسازی گام برداشته است.
وی خاطرنشان کرد: تدوین استاندارد های ملی، بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی ، بازدید و نظارت بر اماکن بازی کودکان ، و ارزیابی تجهیزات شهر بازی ها ، نظارت بر مراکز عرضه کالا و خدمات، استاندارد سازی جایگاه های سوخت مایع و cng ، نظارت بر عملکرد وسایل سنجش سبک واحد های صنفی، بخشی از اقدامات مهمی است که در راستای ارتقای استاندارد سازی در سطح استان قم انجام می شود.
فرزانه در پایان بیان کرد:استاندارد از پایه های علم و فناوری است و بدون استاندارد پیشرفت و توسعه معنایی ندارد از این رو همه باید در جهت فرهنگ توجه به استاندارد در روند تولید و ارائه خدمات تلاش نمایند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کدمطلب:967-9714-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین