پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: تراژدی حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیررسمی در کشور پرآوازه شده است و این میزان در استان گلستان بالاتر از متوسط کشور است.

شعار سال: به نقل از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، عبدالرضا چراغعلی در دومین کارگروه حقوق شهروندی، با اشاره به رشد حاشیه نشینی در کشور اظهار کرد: متاسفانه حدود 11 درصد از سطح شهرها و روستاهای کشور را سکونت گاه های غیررسمی تشکیل داده اند که این میزان در گلستان 15 درصد است.

وی افزود: این سکونت گاه ها که مجوز، استقامت و امکانات کافی را ندارند، در 62 نقطه از استان شناسایی شدند.

چراغعلی به خشونت به عنوان عامل مهم بروز آسیب های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: یکی از چالش های اصلی استان در حوزه اجتماعی فقدان کنترل خشم است که در نزاع های ناشی از مهارنشدن خشم بالاترین رتبه را در کشور داریم.

وی تاکید کرد: ما در برابر مسایل اجتماعی علاوه بر مسئولیت اداری یک مسئولیت شخصی داریم و هرکدام می توانیم یک سفیر اجتماعی باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری به کودکان بازمانده از تحصیل نیز به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در روستاها به دلیل تعداد اندک دانش آموزان از یک طرف و ممانعت خانواده ها از تشکیل کلاس های مختلط از طرف دیگر، اکثر کودکان از تحصیل باز می مانند.

وی اضافه کرد: در این خصوص یک همت جمعی نیاز است تا با مراجعه به این روستاها، مشکل کودکان آن را بر طرف کنیم.

چراغعلی یادآور شد: افراد کارآمد در معماری های باهویت و شرایط اصیل رشد می کنند و ارتقا سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق آسیب پذیر، زمینه ساز رشد افراد موفق در جامعه خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 19 مهر 96، کد مطلب: 967-5390-5: www.golestan.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین