پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
شهردار جدید نیشابور گفت: بدنه شهرداری، سنگین و فربه شده است؛ بنا به قلع و قمع پرسنل هم نداریم و به‌دنبال حل مسئله هستیم نه پاک کردن صورت مسئله.

شعار سال: علی نجفی امشب در نخستین نشست خبری خود در اتاق جلسات شهرداری نیشابور، اظهار داشت: با وجود دلهره در خانواده کارکنان شهرداری، نمی‌توانیم شهر بشاشی داشته باشیم، از آن طرف هم وظیفه نداریم به کسانی حقوق بدهیم که کار نمی‌کنند و به‌قول معروف کارشان ذکر گفتن است.

وی افزود: برون‌سپاری زمانی است که توان انجام کاری در شهرداری نباشد؛ به‌دنبال فعال‌سازی نیرو هستیم و باید به نیرو کار ارجاع شود.

وی با بیان اینکه به دنبال چابک کردن بدنه با کمترین تعارضات است، تصریح کرد: باید برای نیروی متورم شهرداری کار تعریف کنیم.

شهردار نیشابور تاکید کرد: شهروندان به مدیران شهرداری اجازه نمی‌دهند ما به کارمندی که کار نمی‌کند حقوق بدهیم، اهل تعارف نیستم و این گونه افراد باید به هیأت تخلفات اداری معرفی شوند.

نجفی خاطرنشان کرد: به حوزه منابع انسانی گفته‌ام پرسنل شهرداری را بر اساس مدرک و رشته، فهرست کنند تا بتوانیم افراد را بر مبنای شایسته‌سالاری و متناسب با مدرک تحصیلی، در قسمت‌ها بگماریم.

وی اضافه کرد: بازمهندسی ساختار اجرایی تابع چارت ابلاغ شده وزارت کشور است که فرآیند طولانی است و بعضا چهار سال زمان می‌برد.

وی با اشاره به اینکه هنر تکریم ارباب رجوع با خوش آمد گفتن درست نمی‌شود بلکه با ارائه خدمت است، یادآور شد: قطع یقین، تلاش شهرداران قبلی از من بیشتر بوده است و نگاه من طوری است که هیچ وقت زحمات مدیران قبلی را تخطئه نمی‌کنم. برادری داشتم که از کسبه بود و چندین ساله که به رحمت ایزدی رفته است. اطرافیان من از مقامات نیستند.

نجفی افزود: به‌دنبال حضور چهار ساله در نیشابور هستم. از مردم اجازه می‌خواهم مرا در این چهار سال به‌عنوان یک شهروند نیشابور بپذیرند. اصلا مهم نیست اهل کجا هستم، من وظیفه‌ای دارم که مکان نمی‌شناسد. الآن خودم را متعلق به نیشابور دانسته و موظف می‌دانم تا سر حد امکان برای اداره شهرداری نیشابور کار کنم.

کلیددار شهر نیشابور گفت: من برای چهار سال حضور در شهرداری برنامه‌ریزی کرده‌ام؛ یک سالی که به صورت مستقیم در شهرداری مشهد کار نمی‌کردم، در سازمان همیاری شهرداری وزارت کشور به عنوان کارشناس حضور داشتم.

نجفی با بیان اینکه دلیل آمدن به نیشابور این بود که اینجا را بهشت یافتم، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی دیده‌ام که می‌شود از این وضعیت خارج شد، خاطرنشان کرد: باور دارم شهرهایی مثل نیشابور که قدمگاه حضرت امام رضا(ع) و عملا وصل به ایشان هستند و در حوزه‌های تمدنی به‌نام قرار دارند، حس معنوی خاصی دارد که وقتی پایان دوره خدمت یا عزل فرا می‌رسد، دلخوشی معنوی دارم که در نیشابور کار کرده‌ام.

وی تصریح کرد: من در هر مجموعه‌ای که کار کرده‌ام کیف خروجم را بسته‌ام و به ‌همین خاطر سعی می‌کنم کشوهای داخل میزم را خالی نگه دارم. پست مدیریتی، ارث پدری من نیست، هیچ دلبستگی به این پست‌ها ندارم. فرهنگ ما حکم می‌کند دل کندن از دنیا و پشت میزها، راحت باشد و هرجا شورا به‌دلایلی مصلحت دانستند و مرا از ادامه کار معذور کردند به راحتی بروم.

شهردار نیشابور افزود: میزم را گدایی نکرده‌ام. در زمان انتخابم به شهرداری به‌هیچ یک از اعضای شورا زنگ نزدم، چون نمی‌خواستم کسی را در معذوریت اخلاقی بگذارم ولی در مجموع تعهد چهار ساله داده‌ام و برای آن برنامه دارم.

نجفی یادآور شد: قبل از معارفه رسمی به نیشابور آمده و ساکن شدم. الآن در میهمانسرای شهرداری به‌اتفاق خانواده سکونت دارم. هرچند خانواده هنوز در رفت و آمد به مشهد هستند. مسئولان شهرداری در پی مشخص کردن مکان سکونت مطابق با صحبت اولیه هستند. من تمام کمال به نیشابور آمده‌ام. پسرم در دانشگاه مشهد و همزمان در دانشگاه آزاد نیشابور قبول شد و من ایشان را در نیشابور ثبت‌نام کردم.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه برای بازدید، رایزنی و مباحث تجربیات مدیریتی و آموزشی به ژاپن رفتم، پس از آن هفت نفر از کارشناسان رتبه یک ژاپن در موضوعات مختلف شهری را با هزینه خود دولت ژاپن به مشهد آوردم و آن ها در مدت یک سال به کارشناسان شهرداری مشهد و سایر شهرداری‌ها آموزش دادند و در این راستا در چندین کمیته ملی وزارت کشور عضو هستم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 24 مهر 96، کد مطلب: 13960724000494، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین