پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
علامه طباطبائی معتقد اند که شیفتگی برخی از صدق، صفا و امانتداری در جوامع غربی به دلیل غفلت از حقیقت مسأله است.

شعار سال: حضرت علامه سید محمدحسین طباطبائی رضوان الله علیه درباره اخلاق در تمدن غرب معتقد بودند که شیفتگی برخی نسبت به صدق و صفا و امانتداری در جوامع غربی، به دلیل غفلت از حقیقت مسأله است. برای قضاوت در این جهت باید به جای ارتباط بین خودشان، رفتارشان با جوامع ضعیف را بررسی کرد.

وی در کتاب المیزان به نوشته خود آورده است که بررسی دقیقِ تاریخ اجتماعی بعد از رنسانس روشن می کند که مدعیان خیرخواهی برای بشریت، هیچ دغدغه ای ندارند جز آنکه به هر طریق ممکن ملّت های ضعیف را برده خود کنند.

علامه طباطبائی معتقد بود که غرب یک روز با قدرت نظامی، روز دیگر به اسم آبادسازی، روزی به اسم حفظ منافع مشترک، روزی به اسم کمک برای استقلال، روزی به اسم حفظ صلح، روزی به اسم دفاع از حقوق بشر و روزی ... و روزی... صحبت و اقدام می کنند. بنابراین حتّی اگر تعریف دین از «سعادت» را در نظر نگیریم، فطرت پاک اجازه نمی دهد چنین جوامعی را سعادتمند بدانیم.

منبع: «المیزان فی تفسیر القرآن» ج چهار خلاصه ای از صفحات 104 تا 107

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایسکانیوز، تاریخ انتشار 27 مهر 96، کد مطلب: - ، www. iscanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین