پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
نماینده کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفت: پناهندگان در ایران در مقایسه با سایر نقاط دنیا، از بهترین وضعیت برخوردارند.

شعار سال: سیوانکا داناپالا روز دوشنبه افزود: کمیساریا با همکاری دولت جمهوری اسلامی ایران، در چهارچوب برنامه های منطقه ای بین کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و کمیساریا، بازگشت داوطلبانه را به عنوان نخستین و اصلی ترین راه حل برای پناهندگان در نظر دارد که بر روی آن تمرکز داریم.

وی گفت: تا زمانی که شرایط به گونه ای باشد که پناهندگان امکان بازگشت به کشور خود را بیابند کمیساریا کمک های خود را به پناهندگانی که همچنان در ایران هستند در بخش های مختلف از جمله معیشت، سلامت، بهداشت و آموزش ادامه می دهد.

وی اظهار کرد: در بحث فعالیت های کمیساریا در ایران روابط کاری گسترده ای با ارگان های مختلف از جمله اداره اتباع که شریک اصلی ما است و نیز همکاری با دیگر ارگان های دولتی مربوط داریم اما مهمتر از همه آنکه ما جامعه پناهنده را به عنوان یک شریک کاری خود می دانیم.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم کمیساریا با پناهندگان، گفت: این ارتباط به ما کمک می کند نیازها، مشکلات، استعدادها و قابلیت های آنها را سنجیده و با همکاری دولت ایران متناسب با آنها، برنامه ریزی و خدمات خود را جهت دهی کنیم.

وی تصریح کرد: این ارتباط یک خیابان یک طرفه نیست که فقط کمیساریا و یا دولت ایران موظف به سرویس دهی باشند بلکه مسیری دوطرفه است و جامعه پناهنده هم باید به ما کمک کند.

وی طرح بیمه همگانی را که اینک برای جامعه پناهندگان در ایران در حال اجرا است از اقداماتی دانست که نیازمند مشارکت و همکاری پناهندگان است.

وی با بیان اینکه کمیساریا برای این طرح بودجه قابل توجهی را جذب کرده که البته این رقم نسبت به سهم دولت ایران ناچیز است، گفت: موفقیت این برنامه با مشارکت و همراهی پناهندگان تضمین می شود و در واقع این مشارکت تضمینی برای موفقیت این پروژه و تداوم آن در سال بعد است.

وی با اشاره به شرایط کنونی منطقه اعم از یمن، سوریه و حتی عراق و حجم گسترده پناهندگان گفت: جذب منابع مالی در مناطقی که کمیساریا عملیات کمک و امداد رسانی به پناهندگان را دارد موجب رقابت سختی شده زیرا منابع مالی محدود و درخواست ها زیاد است.

وی ادامه داد: شرایط حاد پناهندگان در مقابل اقامت طولانی مدت برای پناهندگی موجب شده تا شرایط و فوریت های منطقه، وضعیت پناهندگان در ایران را تحت تاثیر قرار داده و بر روی وضعیت پناهندگان سایه بیندازد.

وی گفت: در این شرایط ما تلاش کرده و اجازه نمی دهیم که شرایط این پناهندگان در ایران تحت الشعاع اتفاقات منطقه قرار گیرد و به روش های مختلف سعی می کنیم توجه جامعه جهانی را همچنان به وضعیت پناهندگان در ایران جلب کنیم.

وی عنوان کرد: حتی در کنفرانس اکتبر 2015 در ژنو تلاش شد تا فهم جدیدی برای کشور های اروپایی و کمک کننده و حامیان مالی کمیساریا به واسطه سیل جدید مهاجرت به اروپا که قسمت قابل توجهی از آنان پناهندگان افغانی هستند ایجاد شود بدین مفهوم که آنان باید کمکهای خود را به داخل افغانستان برای تثبیت و پایداری شرایط این کشور تقویت کنند.

وی افزود: از سویی باید وضعیت پناهندگان را در ایران بیشتر تحت حمایت قرار دهند زیرا ایران و پاکستان خط مقدم پناهندگان هستند و اگر در این حوزه ها درست اقدام نشود سیل مهاجران به سوی اروپا گسیل می شود.

دانا پالا عنوان کرد: در بحث وضعیت پناهندگان در ایران، دولت و ملت ایران بسیار سخاوت مند بودند که این جمعیت گسترده از پناهندگان را در طول این مدت طولانی پذیرا بوده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار 5 بهمن 1394، کد مطلب: 81935373 (5128197) : www. irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین