پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در تلاش هستیم یک برنامه اقدام ملی را داشته باشیم، از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، تقسیم‌کار ملی انجام دهیم و مرحله‌به‌مرحله به آن شرایط مطلوب نزدیک شویم.

شعار سالدستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در تلاش هستیم یک برنامه اقدام ملی را داشته باشیم، از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، تقسیم‌کار ملی انجام دهیم و مرحله‌به‌مرحله به آن شرایط مطلوب نزدیک شویم.

شهیندخت مولاوردی با حضور در غرفهرویداد۲۴در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص اینکه منشور حقوق شهروندی با بالا بردن انتظارات هنوز کاری از پیش نبرده، گفت: این منشور مجموعه‌ای از حقوق و قوانینی است که سالیان سال به‌صورت پراکنده در قانون اساسی و قوانین عادی و موضوعی ما وجود داشته و جنبه اجرایی پیدا نکرده بود.

وی در ادامه افزود: تدبیری که اتخاذ شد این بود که این حقوق در یک مجموعه گردآوری و از پراکندی خارج شود و وقتی مردم یا حتی کارگزاران نظام به آن مراجعه می‌کنند، این حقوق و تکالیف یادآوری شود و آگاهی دهی لازم صورت بگیرد و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این 22 حق و 120 ماده انجام شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: بیست و نهم آذر سال جاری یک سال از رونمایی منشور می‌گذرد و انتظار اینکه ما بتوانیم تمام مطالبات تاریخی ملت ایران که نزدیک یک‌صد سال است مورد مطالبه و ادعا است و بر زمین‌مانده را در کمتر از یک سال محقق کنیم، واقع‌بینانه نیست.

وی در ادامه افزود: بنابراین در تلاش هستیم یک برنامه ملی اقدام را داشته باشیم، از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، تقسیم‌کار ملی انجام دهیم و مرحله‌به‌مرحله به آن شرایط مطلوب نزدیک شویم.

مولاوردی در خصوص مراحل گام‌به‌گام اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی گفت: ابتدا شناسایی ظرفیت‌ها صورت گرفت، بعد اقدام به برقراری تعامل با تمام قوا انجام می‌شود و بعد به سمت اجرا و نظارت می‌رویم.

وی در ادامه افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سالگرد منشور یک گزارش ملی ارائه خواهد شد و این گزارش هم شامل گزارش وضعیت است هم شامل گزارش عملکرد. ضمن اینکه هر شش ماه یک‌بار دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت دوره‌ای به دستیار رئیس‌جمهور گزارش دهند. به‌ویژه در مورد پیوست احکام وزرا چون این پیوست به‌تازگی به آن‌ها ابلاغ شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد24، تاریخ انتشار 13 آبان 96، کدمطلب:۸۵۱۴۰، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین