پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
‌مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: میزان برداشت آب‌های زیرزمینی توسط چاه‌های مجاز و غیر مجاز، چشمه و قنات دو میلیارد متر مکعب در سال است.

شعار سال: ‌اتابک جعفری در شورای آب استان افزود: شش هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که سالانه 500 میلیون متر مکعب آب از آن برداشت می شود و این موضوع بحران بی آبی در استان را تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و 280 حلقه چاه کشاورزی برق دار در استان وجود دارد اظهار کرد: از سال 89 برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی کنتور هوشمند برای هزار حلقه چاه با اعتبار هفت میلیارد ریال نصب شده است.

وی تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند در شرایط بحران کم آبی به عنوان ابزاری کارآمد برای مدیریت مصرف آب در کشاورزی توسط وزارت نیرو پیش بینی شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: با نصب کنتورهای هوشمند در طول سال میزان آب استحصالی هر چاه سنجش شده و در صورت اضافه برداشت هشدارهای لازم به بهره بردار داده می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان با اظهار به اینکه سیستان و بلوچستان دارای 21 هزار و 558 منبع آب زیرزمینی شامل 19 هزار و 446 حلقه چاه، 831 چشمه و 281 قنات است گفت: با توجه به برداشت بی رویه از اضافه برداشت چاه های مجاز و غیر مجاز طی 20 سال گذشته به طور متوسط سطح آب‌های زیرزمینی استان سالانه 21 سانتی متر افت می‌کند.

جعفری در خصوص تبخیر آب در استان نیز افزود: میزان تبخیر سالانه آب در استان چهار هزار میلی متر است که در مقایسه با دو هزار و 100 میلی متر میانگین کشوری رقمی حدود دو برابر را نشان می‌دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 13 آبان 96، کد مطلب: 96081307291 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین