پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزون بر 620 میلیارد ریال اعتبار از محل های مختلف برای توسعه و اجرای طرح های نیمه تمام به شهرستان چرام اختصاص یافت.

شعار سال: علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست شورای اداری چرام اظهار داشت که حدود 40درصد معادل دو هزار و 800 میلیارد ریال از مجموع اعتبارات عمرانی این استان در بودجه سال 96 از محل های مختلف تاکنون تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد که مجموع کل اعتبارات عمرانی این استان در سال 96 رقمی افزون بر هشت هزار و 900 میلیارد ریال است.

احمدی ادامه داد: به نظر می رسد یکی از مهمترین مشکلات که وجه اشتراک در برخی مناطق و شهرستان ها شده موضوع توزیع ناعادلانه اعتبارات است که این مهم به طور جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات دانشکده صنعت و معدن چرام و کمبود امکانات آن نیز گفت: این دانشکده باید مستقل شود و وابستگی آن به دانشگاه یاسوج منطقی نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به وجود ظرفیت های متنوع در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، آب و گردشگری در شهرستان چرام نیز گفت: باید با برنامه ریزی منسجم و اولویت بندی زمینه فعالیت و نقش آفرینی این حوزه ها را برای رونق بخشی، رفاه و ایجاد تحولات اقتصادی در این منطقه فراهم کرد.

وی با اشاره به وجود دو معدن بوکسیت و فسفات چرام نیز گفت: با همکاری شرکت «ایمیدرو» بهره برداری و فعالیت آن ها پس از سال ها انتظار عملیاتی خواهد شد.

عملیات اکتشافی معدن فسفات چرام از سال 1349 آغاز و تا سال 1372 به طول کشید و پس از آن مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی آغاز شد.

براساس برآوردها با بهره برداری اولیه از این معدن برای 600 نفر و در دراز مدت یکهزار و 200 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شودبرآورد ذخیره معدن فسفات چرام 80 میلیون تن با عیار بالای نه درصد استپیش از این به دلیل عیار پایین، این معدن غیراقتصادی عنوان شده بود.

شهرستان چرام با بیش از 32 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 13 آبان 96، کد مطلب: 82720061 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین