پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری برای رونق تولید در کشور گفت: سهم مازندران از این میزان اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان است.

شعار سالمحمد محمدپور عمران امروز در نشست کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید در چالوس اظهار داشت:‌ برای جذب این میزان اعتبار باید نقاط ضعف واحدهای تولیدی راکد را شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: همه مسئولان استانی و شهرستانی باید تلاش کنند تا با رفع موانع و پیچیدگی‌های بروکراسی اداری تا پایان امسال این میزان تسهیلات را جذب تا در حوزه تولید هزینه شود.

محمدپور با بیان اینکه مازندران در سال گذشته در جذب اعتبارات بسته رونق تولید و پرداخت آن به متقاضیان توانست رتبه نخست کشور را کسب کند، ادامه داد :‌ از مجموع 16 هزار میلیارد تومان بسته رونق تولید کشور سهم این استان حدود 470 میلیارد تومان بود که توانستیم بیش از این رقم یعنی 495 میلیارد تومان بیش از سهمیه مورد نظر تسهیلات جذب کنیم.

رئیس سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت مازندران گفت:‌ حمایت‌های مالی دولت در این بخش سبب شد تا سهم اشتغال صنعتی در این استان به مرز 30 درصد برسد و نرخ بیکاری نیز تک رقمی شده است.

وی گفت: دولت تدبیر و امید در سال گذشته در قالب بسته رونق تولید حدود 16 هزار میلیارد تومان برای بخش‌های سرمایه در گردش ‌، راه اندازی طرح‌های نیمه تمام بالای 60 درصد و احیای واحدهای راکد در نظر گرفته بود و امسال دولت دوازدهم رقم را به 30 هزار میلیارد تومان افزایش داده است.

محمدپور افزود: تصویب این میزان اعتبار در سال جاری گویای این واقعیت است که دولت دوازدهم برای حمایت از واحدهای تولیدی عزمی جدی دارد ، ولی متاسفانه در اجرای دستورالعمل‌های جذب این اعتبارات نقاط ضعفی وجود دارد که باید برای رفع آن بیش از پیش تلاش کرد.

وی ادامه داد : ‌رئیس بانک مرکزی دستورالعملی به تمامی شعب بانکی کشور ابلاغ کرد که بر اساس آن بانک‌ها باید بدون فرصت‌سوزی به متقاضیان واجد شرایط، تسهیلات پرداخت کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 23 مهر 96، کدمطلب:1546059، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین