پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با تاکید بر توسعه صنابع تبدیلی کشاورزی در استان گفت: توسعه صنعتی در استان مازندران قطره چکانی است.

شعار سال: سید مجتبی رضوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: استان مازندران دارای شاخصه‌های خاصی است که متاسفانه به دلیل کشاورزی و سرسبز بودن، در حوزه صنعتی بودن استان در حاشیه قرار دارد.

وی افزود: خانه صنعت دارای هشت عضو حقوقی است که اقبال عمومی به انجمن‌ها کم بوده که باید واحدها به انجمن‌ها متصل شوند.

رضوی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تصریح کرد: خانه صنعت معدن تلاش می‌کند به عنوان بخش خصوصی با توانمند کردن واحدها و بخش خصوصی با حضور در ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگو گامی در زمینه تولید و اشتغال بردارد.

وی افزود: اولویت نخست ما در سال جاری برطرف کردن ضعف تشکل‌ها بوده که باید انجمن تخصصی همگن قوی داشته که باید برنامه‌ها به درستی اجرا شود.

رضوی بیان کرد: بنیان واحدهای صنعتی براساس 70 درصدی دیون بانکی تشکیل می‌شود در نتیجه صنعت ما صنعتی بانک محور است که باید واحدهای صنعتی تولیداتی داشته باشند که نیاز به سرمایه اندک و یا محصولاتی که سرمایه کم نیاز دارند آغاز کنند.
وی افزود: در گذشته شاهد رکود بودیم و نیازمند عزم عمومی هستیم تا اتاق بازرگانی را برای صادرات فعال‌تر کنیم و لوکوموتیو اصلی اقتصاد را به حرکت دربیاوریم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه مخالف تفکیک وزارتخانه صنعت هستیم، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا صنعت از تجارت جدا نیست و زیبنده نیست و ادارات ما نیز نمی‌توانند تعامل کافی در این زمینه داشته باشند باید به جای تفکیک سیستم یکپارچه را ایجاد کنیم تا به توسعه صنعت کمک کنیم.

وی گفت: متاسفانه تسهیلاتی به افراد داده می‌شود که در مسیر تولید استفاده نشده و خانه صنعت خود مدعی این قضیه است که بسیاری از واحدهای صنعتی برای تسهیلات زودبازده بدون کارشناسی تسهیلات دریافت کردند که به اهلش واگذار نشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: پنج هزار و 725 واحد در استان وجود دارد که سه هزارو 600پروانه بهره برداری دارند که40 درصد واحدها تعطیل و 50 درصد ظرفیت تولیدی فعال هستند.

وی گفت: باید متولیان بخش خصوصی مانند صنعت، معدن، تجارت، اتاق بازرگانی و انجمن کارفرمایان سرمایه اجتماعی را برای بخش خصوصی ایجاد کنیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران اذعان کرد: سفرهای خارج از کشور برای معرفی محصولات داخلی باید موجب تحول در صنعت و افزایش رونق آن محصول شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 19 تیر 96 ، کد مطلب: 1460704:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین