پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۸۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
متخصصان شرکت فرانسوی پیکسیوم ویژن برای اولین‌بار با عمل کاشت تراشه بیونیک در زیر شبکیه چشم، چند بیمار نابینا و کم‌بینا را درمان کردند.

شعار سالمتخصصان شرکت فرانسوی پیکسیوم ویژن برای اولین‌بار با عمل کاشت تراشه بیونیک در زیر شبکیه چشم، چند بیمار نابینا و کم‌بینا را درمان کردند.

منطقه خراسان و به نقل از ساینس نیوز، در این آزمایش از پنج داوطلب با ضعف بینایی شدید برای انجام عمل جراحی کاشت تراشه دعوت شد.

تراشه تولید شده در شرکت پیکسیوم ویژن به عنوان یک رابط بی‌سیم بین چشم و مغز عمل می‌کند. این تراشه با تحریک الکتریکی یک کانال ارتباطی بین چشم و اعصاب بینایی خلق می‌کند.

محققان شرکت پیکسیوم ویژن اعلام کردند که هدف از ساخت این تراشه صرفا درمان بیماری دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد چشم است.

در بیماری دژنراسیون ماکولا اعصاب بینایی متمرکز در مرکز بینایی موسوم به لکه زرد تحت تاثیر فاکتورهای ناشناخته از بین می‌روند و مرکز بینایی فرد به طور کامل یا تدریجی از بین می‌رود و فرد باید این مشکل را با دید محیطی جبران کند.

اگرچه این تراشه چشمی قادر به تولید تصاویر با کیفیت در مغز نیست، اما شرکت سازنده عنوان کرد که با استفاده از چیپ بی‌سیم موسوم به 378 به دنبال افزایش کیفیت تصویر این تراشه است.

فناوری تراشه بایونیک قابل کاشت در چشم توسط دنیل پلانکر در آزمایشگاه دانشگاه استنفورد ابداع شد. این فناوری که تراشه پیرما نامگذاری شده می‌تواند به عنوان یک واسطه، لینک یا اتصال نابود شده بین مغز و چشم در افراد نابینا را با شبیه‌سازی احیا کند.

تراشه چشمی پیرما یک مربع با اضلاع دو میلیمتر و قطر 30 میکرون است که تقریبا یک سوم موی انسان قطر دارد.

این تراشه با عمل جراحی به زیر شبکیه چشم یا فضای سابرتینال منتقل می‌شود.

لازم به ذکر است که این تراشه برای فعالیت باید به یک رایانه و دوربین خارجی به صورت بی‌سیم متصل شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:968-4186-5، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
واقعا تموم چیزهایی که قبلا نیاز به معچزه داشت امروز داره به دست بشر انجام میشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
استنفورد هم در تمام پیشرفت های علمی پیش قدمه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین