پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
در پی آلودگی شدید هوا در هند تا هفتاد بار بالاتر از سطح سالم اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، همه مدارس ابتدایی در دهلی نو پایتخت این کشور امروز تعطیل شد.

شعار سال:در پی آلودگی شدید هوا در هند تا هفتاد بار بالاتر از سطح سالم اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و هشدار کارشناسان پزشکی درباره خطرات آن بر سلامت مردم ، همه مدارس ابتدایی در دهلی نو پایتخت این کشور امروز چهارشنبه تعطیل شد.
دود غلیظ خاکستری رنگ امروز خیابان های دهلی نو، آلوده ترین پایتخت جهان را در بر گرفته و بسیاری از عابران پیاده و دوچرخه سواران یا ماسک بر صورت زده اند یا با دستمال دهان های خود را پوشانده اند.
وب سایت سفارت آمریکا در دهلی نو میزان غلظت ذرات میکروسکوپی آلاینده هوای شهر را تا هفتاد بار بالاتر از سطح مورد تایید سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است.
انجمن پزشکی هند با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حالت فوق العاده بهداشتی، از مقامات دولتی خواست برای حل این معضل چاره‌ای بیندیشند. این درحالیست که اداره محیط زیست نیز هشدار داده است اوضاع طی روزهای آینده وخیم تر خواهد شد.
همزمان با تشدید هشدارها دولت دستور داد همه مدارس ابتدایی پایتخت امروز تعطیل شوند. به موجب آمار و ارقام حدود دو میلیون دانش آموز در مدارس ابتدایی دهلی نو تحصیل می‌کنند. افزون بر آن همه فعالیت‌های خارج از مدرسه در همه شش هزار مدرسه پایتخت ممنوع شده است.
شهر بیست میلیون نفری دهلی نو یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. از سال 2014 و در پی هشدارهای سازمان جهانی بهداشت، مقامات دهلی نو نیروگاه های برق را به طور موقت تعطیل و محدودیت هایی را درباره تردد خودروها وضع کرده اند. ولی این تدابیر موقتی تاکنون تاثیر چندانی در کاهش آلودگی نداشته است.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ 17 آبان 96 ، کد مطلب: 1889216: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین