پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
به نوشته گاردین 9 شهر در جهان به عنوان خطرناک ترین هوا در جهان به ثبت رسیده اند که زابل ایران رکوردار این شهرها در جهان است.

شعارسال: اردیبهشت ماه 95 بود که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: شهر زابل در ایران به دلیل طوفان‌های شنی در ماه‌های تابستان آلوده‌ترین شهر جهان لقب گرفت.

این در حالی بود که دهلی‌نو در سال 2014 آلوده‌ترین شهر جهان عنوان شده بود که از آن زمان مسئولان توانستند تا حدود زیادی آلودگی این شهر را کاهش دهند که مهمترین شگرد آنها محدود کردن تردد خودروهای شخصی در این شهر بود.

پس از اعلام گزارش سازمان بهداشت جهانی بانوی تدبیر در جلسه علنی تیر ماه 95 بعد از مقصر دانستن همه، آب پاکی را به دست مردم ریخت و خبر از رفع این معضل در 30 سال آینده داد.

علی ای حال هنوز چند ماه از وعده 30 ساله ابتکار نگذشته بود که رکورد جدیدی برای سکاندار 12 ساله محیط زیست به ثبت رسید.

*30 سال زمان، برای عملیاتی شدن ابتکار دولت در آلوده ترین شهر جهان!

در آخرین بررسی ها بار دیگر شهر زابل در شمال سیستان و بلوچستان به عنوان خطرناک ترین هوا در جهان ثبت شد و پس از آن 4 شهر در هند، 2 شهر در عربستان صعودی، یک شهر در کامرون و یک شهر در چین به عنوان خطرناک ترین هوا به ثبت رسید.

با این حال مشکل ریزگرد ها سال هاست که گریبانگیر دولت و مسئولان محیط زیست بوده است و موضوع تازه ای نیست اما یکی از تبلیغات انتخاباتی روحانی حل مشکلات آب و هوایی در کشور بود و اکنون ابتکار، معاون وی رفع این معضل را منتج به خاتمه جنگ و درگیری در عراق و سوریه عنوان می کند و نتیجه را به 30 سال بعد موکول می کند تا یکی دیگر از وعده های دولت تدبیر نیز به خاک سپرده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار خبر 27 بهمن 1395، کدمطلب: 1039552 ،www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
نگو زابل ، بگو شهر سوخته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین