پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
از آسمان و زمين آتش مي بارد بس که هوا گرم است. تا سال ها وضع به اين منوال بود که دماي هرروز مرکز استان ها يک روز قبل در تلويزيون اعلام مي شد و کسي را ياراي مقابله با آن اعداد و ارقام نبود.
شعارسال: حالااما نه فقط روي گوشي هايي مثل آيفون، نرم افزار رايگان هواشناسي نصب شده بلکه مردم شهرهاي مختلف ايران با انتشار عکس هايي در شبکه هاي اجتماعي، گرماي سوزان محل زندگي شان را اعلام مي کنند؛ مثل راننده تاکسي اي که در اهواز از آرم وارفته تاکسي اش عکسي منتشر کرده يا انتشار دو عکس کنار هم که تفاوت ١٣درجه اي هوا در سايه و آفتاب شهر اميديه را نشان مي دهد.

نقشه هواشناسي کشور، هواي مراکز استان هاي داغ را به اين ترتيب نشان مي دهد که خوزستان، ٤٧ درجه، سيستان وبلوچستان ٣٦ درجه، خراسان جنوبي و کرمان ٣٧ درجه و يزد ٤٠ درجه اند. اين در حالي است که تماس هاي شرق، با شهروندان شهرهايي از اين استان ها حکايت از آن دارد که دما در بعضي شهرها واقعا بالاتر از رقم اعلام شده است. مثلاشهروندي در بمپور استان سيستان وبلوچستان، دماي سر ظهر شهرش را ٥٠ درجه اعلام مي کند و اين در حالي است که شهروندي ديگر، مي گويد زابل ٤٧ درجه است و زاهدان که خنک ترين شهر اين استان با دماي ٣٦ درجه محسوب مي شود، گردوغبار شديدي را تجربه مي کند که با گرماي هوا چندان تفاوتي ندارد!

در خراسان جنوبي هم طبسي ها دماي ٤٥درجه اي و گرماي سوزاني را تجربه مي کنند به طوري که عملابدون کولر گازي نمي شود گرما را تحمل کرد. از آن طرف به نظر مي رسد که وضع استان خوزستان از همه بدتر است. در يکي از شهرهاي خوزستان دماي هوا در آفتاب، ٦٤ درجه و در سايه، ٥١ درجه است. اينها همه در حالي است که سازمان هواشناسي مي گويد «بستان» با ٥٢ درجه، گرم ترين شهر اين استان است اما يکي از شهروندان اهوازي به «شرق» مي گويد که در کمي مانده به اذان ظهر، دماي اين شهر به ٥٨ درجه رسيده و گردوغبار شهر را فرا گرفته است! به اين موارد بايد نگراني بوشهري ها از رطوبت شديد همراه با گرماي بي سابقه هوا را هم اضافه کرد. بوشهر مرز ٤٢ درجه را گذرانده؛ اما يکي از بوشهري ها به «شرق» مي گويد که رطوبت هوا در ظهر روز جمعه به قدري زياد بوده که انگار زير دوش آب داغ ايستاده ايم. اختلاف بين رقمي که هواشناسي اعلام مي کند با رقم واقعي دماي هوا در شهرها، موضوع تازه اي نيست اما براي مردم خوزستان و حتي تهران عجيب است که چرا دماي بالاي ٥٠ درجه شهرهايشان به صورت رسمي اعلام نشده، آن هم درست روزي که جمعه بوده و منع قانوني اي براي کار در گرماي بالاي ٥٠ درجه در ميان نبوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از روزنامه شرق (روزنامه فردا)، صفحه 20، تاریخ انتشار: شنبه 2 مرداد 1395، شماره 2637.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
پس چی. انتظار داشتید اعلام هم کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین