پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
استاندار زنجان میزان درآمد گمرک زنجان در نیمه نخست امسال را ۷۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به درآمد ۶۱ میلیارد تومانی گمرک در نیمه اول سال گذشته ۲۶ رشد دارد.

شعار سالاسدالله درویش امیری در نشستی با مجمع نمایندگان ادوار استان، با ارائه گزارشی از دستاوردهای استان زنجان در حوزه اقتصادی طی ماه های اخیر و با بیان اینکه سهم استان زنجان از واردات کشور ۰.۷ درصد می باشد، گفت: در سال ۹۶ برای نخستین بار، سهم صادرات استان از یک درصد فراتر رفت و و از ۰.۸۶ درصد در سال گذشته به ۱.۲۶ درصد در سالجاری رسید.

وی با بیان اینکه ۷۳۱ میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده استان در سال ۹۶ می باشد که در شش ماهه نخست، ۳۵۹ میلیارد تومان از آن محقق شده است، افزود: در شش ماهه نخست سال گذشته ۳۲۲ میلیارد تومان از درآمد پیش بینی شده محقق شده بود که امسال در مقایسه با مدت مشابه، ۱۱.۵ درصد رشد را در وصولی درآمدهای استان زنجان شاهد هستیم.

مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: ۷۷۵ میلیارد تومان نیز برای سال آینده پیش بینی شده که با ۹ درصد افزایش، در لایحه بودجه مصوب شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه میزان واردات استان در ۷ ماهه نخست سال ۹۶ معادل ۱۸۷ میلیارد تومان می باشد، خاطرنشان کرد: استان زنجان واردات کالاهای مصرفی نداشته است و کل واردات استان برای مواد اولیه و ورود ماشین آلات جهت راه اندازی واحدهای صنعتی جدید در استان بوده که به رونق کسب و کار و افزایش اشتغال می انجامد.

وی همچنین، میزان درآمد گمرک استان در نیمه نخست امسال را ۷۷ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این میزان نسبت به درآمد ۶۱ میلیارد تومانی گمرک در نیمه اول سال گذشته، رشد ۲۶ درصدی داشته است.

درویش امیری استفاده از منابع داخلی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی، جذب سرمایه گذار خارجی و ارائه تسهیلات بانکی را سه منبع مهم در کشور و استان برای تامین اعتبار مالی پروژه ها برشمرد و گفت: دولت در سال گذشته، نزدیک به ۱۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع بانکی به ۶۰۰ واحد در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات در استان زنجان پرداخت کرده است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در سال جاری نیز طی ۶ ماهه نخست سال، ۷۸۰ واحد تولیدی از ۳۲۵ میلیارد تومان تسهیلات منابع بانکی به منظور سرمایه گذاری یا سرمایه در گردش در استان بهره مند شده اند.

استاندار زنجان ضمن انتقاد از تاخیر در ابلاغ دستورالعمل های ارائه تسهیلات طرح رونق تولید، اظهار کرد: تاکنون ۷۲ پرونده متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح رونق در سامانه بهین یاب به ثبت رسیده و تسهیلاتی معادل ۳۱۷ میلیارد تومان پرداخت شده و ۳۵ فقره دیگر نیز به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در مرحله عقدقرارداد قرار دارد.

وی از کسب رتبه دوم کشور توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان طی ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: استان زنجان یکی از ۵ استان برتر کشور در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی بوده، در سال گذشته نیز در شاخص حجم سرمایه گذاری حوزه صنعت و معدن، رتبه ۴ کشور و طی یکسال گذشته در زمینه سرمایه گذاری خارجی رتبه ۱۰ کشور را کسب نموده است.

درویش امیری با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان پروانه موافقت اصولی برای متقاضیان طرح های تولیدی و صنعتی در زنجان صادر شده است، خاطرنشان کرد: با اجرا و بهره برداری از این پروژه ها، گام های موثری در زمینه رونق اشتغال و ارتقاء سطح اقتصادی استان برداشته خواهد شد.

استاندار زنجان در ادامه به پرداخت ۲۱۶۸ میلیارد تومان یارانه نقدی طی ۴ سال دولت یازدهم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این درحالی است که در این ۴ سال کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان زنجان تخصیص یافته است.

وی به اعتبار جهت تکمیل و راه اندازی طرح و پروژه مهم و اساسی در استان زنجان اشاره نمود و تاکید کرد: پروژهای عمرانی۱۵دستگاه مهم وزیربنایی که در ردیف اعتباری بودجه عمرانی ملی دراستان قرار گرفته اند، برای تکمیل به ۳۶۵۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و ضروری است پیگیری های لازم جهت رفع بدهی ها و تامین اعتبارات باقی مانده آن صورت گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 17 آبان 96، کدمطلب:4138153، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین