پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرکای طرح تحول سلامت تنهایمان گذاشتند. به اندازه بدهی ها، طلبکار هستیم و اگر بیمه ها با وزارت بهداشت همکاری کنند چرخه پولی بیمارستان های دولتی به راه می افتد.

شعارسال : مسعود ابوالحلاج روز شنبه افزود: در هیچ دوره ای بدهی های وزارت بهداشت صفر نبوده است. و همواره در یک شرایط بدهی بوده ایم و از منابع بودجه ای خودمان این چرخه را فعال نگه می داشتیم اما الان به شکلی شده که شرکت های بیمه ای با وزارت بهداشت همکاری نمی کنند.

وی درباره بدهی 18 هزار میلیاردی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت حدود 18 هزار میلیارد تومان بدهی دارد اما نکته مهم این است که 18هزار میلیارد هم طلب داریم که فقط یک عدد آن طلب 12 هزار میلیارد تومانی از بیمه ها است و شش هزار میلیارد تومان هم از جاهای دیگر طلب داریم.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت ادامه داد: زمانی که میزان طلب ها و بدهی ها را در پایان سال مالی سال های 93، 94 و 95 با هم مقایسه می کنیم می بینیم که میزان آنها به یک اندازه است. اگر در این ساختار بیمه ها با وزارت بهداشت همکاری کنند چرخه پولی بیمارستان های دولتی به راه می افتد و مشکلی نخواهیم داشت و نکته قابل تامل همین است که به اندازه بدهی هایی که ایجاد کردیم طلب کار هم هستیم.

ابوالحلاج گفت: مشکل اصلی این است که شرکای وزارت بهداشت در خدمت رسانی ما را تنها گذاشتند اگر این مشکل حل شود مشکلات دیگر هم خود به خود حل و فصل می شود و پزشکان و پرستاران به حق و حقوق اولیه خود خواهند رسید و حتی بدهی شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی را هم می توانیم تسویه کنیم.

*ارائه خدمات سلامت هزینه دارد

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت در خصوص اینکه برخی این بدهی 18 هزار میلیارد تومانی را به طرح تحول سلامت ربط می دهند گفت: این موضوع اشتباه است چون این بدهی چه طرح تحول سلامت اجرایی می شد چه اجرایی نمی شد وجود داشت و زمانی که مردم می خواهند خدمتی را دریافت کنند طبیعی است که آن خدمت هزینه های خود را داشته باشد.

ابوالحلاج اظهار کرد: وضعیت وزارت بهداشت به گونه ای است که از شفافیت مالی برخوردار است و میزان طلب ها و بدهی های آن کاملا مشخص و قابل بیان است.

وی گفت: هنر طرح تحول سلامت این است که دسترسی مردم به خدمات سلامت را راحت تر و سریعتر کرده است و با دسترسی راحت تر مردم تازه هزینه های حوزه سلامت پیدا شد و هزینه ها تحقق پیدا کرد تا قبل از این اگر بیماری مردم به مرحله حاد نمی رسید به پزشک مراجعه نمی کرد ولی الان در همان مرحله ابتدایی بیماری با هزینه درمان کمتری بیمار معالجه می شود و یکی از بزرگترین مشکلات در پیش از اجرای طرح تحول سلامت مخفی شدن بیماری های مردم بود و به دلیل هزینه های سنگین درمان کسی به پزشک مراجعه نمی کرد.

*مردم قبل از طرح تحول سلامت، بیماری شان را مخفی می کردند

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت تاکید کرد: واقعیت این است که پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم بیماری های خود را مخفی می کردند بنابراین هزینه های سلامت خانوار در سطح ملی کاهش یافته بود.

وی گفت: برای ما مهم این است که در اقصی نقاط کشور مردم از حوزه سلامت راضی هستند. این رضایتمندی قبلا به دلیل مشکلات موجود در بخش سلامت وجود نداشت هر چند مشکلاتی هم وجود دارد اما به دنبال رفع آن هستیم.

 

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، تاریخ انتشار:20 آبان 96، کد خبر: 82726380،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین