پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: عملکرد و نحوه مدیریتی عارف بسیار ضعیف ارزیابی می‌شود. شاهد مثال این گفته عملکرد ضعیف فراکسیون امید در تصدی کرسی روسای کمیسیون ها و دیگر مسائل است.

شعار سال: سیدمحمد حائری در ارزیابی عملکرد فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: فراکسیون امید در شرایطی شکل گرفت که همه افراد دارای مرام و اندیشه واحدی نبودند و به همین دلیل نیز در ادامه راه شاهد بودیم که این فراکسیون به لحاظ حضور بالفعل و بالقوه در صحن علنی مجلس از یک سو و از منظر مدیریتی به جهت دیگر عملکرد بسیار ضعیفی از خود به جای گذاشت.

وی افزود: علی رغم انتظاراتی که از فراکسیون امید می رفت اما این فراکسیون نتوانست در تصدی کرسی ریاست مجلس و همچنین تصدی ریاست کمیسیون های تخصصی موفق عمل کند که علت این ضعف عملکرد را می توان در یک‌دست نبودن اعضای فراکسیون برشمرد.

حائری با بیان اینکه فراکسیون امید از ابتدا راه را اشتباه رفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه این افراد در مشی و گرایش سیاسی و فکری با طیف اصلاحات نزدیکی نداشتند و تنها براساس مصالح خود وارد لیست امید شدند، پس از آنکه پا به صحن علنی گذاشتند و پس از تصویب اعتبارنامه ها هر یک راه خود را پیش گرفتند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی پیرامون عملکرد محمدرضا عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: آقای عارف فرد محترمی هستند اما از آنجایی که شخصیت ماخوذ به حیایی دارند نتوانستند در مجلس بروز کاملی داشته باشند.

وی عملکرد و نحوه مدیریتی عارف را ضعیف دانست و یادآور شد: شاهد مثال این گفته عملکرد ضعیف فراکسیون امید در تصدی کرسی روسای کمیسیون ها و دیگر مسائل است.

حائری در پاسخ به این سوال که برخی از اصلاح طلبان معتقدند در حال حاضر بهترین راه برای جلوگیری از عملکرد ضعیف فراکسیون امید منحل شدن این فراکسیون و تشکیل فراکسیون جدیدی تحت عنوان فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس است، گفت: اکنون که نزدیک به دو سال از عمر مجلس سپری می شود، تشکیل چنین فراکسیونی نه تنها نمی تواند در بهبود شرایط تاثیرگذار باشد که حتی بی فایده نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه تشکیل فراکسیون جدید منجر به افزایش تشتت و اختلاف افراد می شود، افزود: معتقدم بهتر است فراکسیون امید به همین روال در مجلس وجود داشته باشد تا اینکه بخواهیم فراکسیون جدیدی ایجاد کنیم ولو اینکه با ادامه این روند همچنان شاهد عملکرد ضعیف این فراکسیون باشیم.

حائری تصریح کرد: از سوی دیگر نماینده ها اکنون شرایط دو سال آینده خود را پیش بینی می کنند و از اینجا به بعد مراقب رفتارشان هستند تا در انتخابات آتی مجلس بتوانند صلاحیت لازم را احراز کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد ضعیف عارف در مجلس آیا اصلاح طلبان در انتخابات 98 از فرد دیگری که بتواند رهبری جریان اصلاحات را در مجلس برعهده داشته باشد، حمایت خواهند کرد؟ گفت: حدود 18 گروه سیاسی در مجموعه اصلاح طلبان وجود دارد که هر یک از آنها شأن نزول خود را دارند و هیچ یک از آنها حاضر نیستند در زیر چتر دیگری قرار گرفته تا مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: هر یک از این گروه ها دارای مشی و سوابق سیاسی هستند. شخصیت های مطرحی دارند. بنابراین هیچ یک از آنها در زیر چتر دیگری نخواهد رفت.

حائری تاکید کرد: قطعا اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری طرحی نو خواهند داشت و شخصیت های وزین، قابل قبولی و جامع الاطرافی انتخاب خواهند کرد که بتوانند در روند کلی انتخابات بر نشاط جامعه تاثیرگذار باشند.

وی در پاسخ به این سوال که بر این اساس آیا ممکن است که اصلاح طلبان در انتخابات آتی با اعتدال گرایان ائتلاف نکنند؟ خاطرنشان کرد: بله این احتمال وجود دارد چرا که مرام اصلاح طلبان تا حدودی با مشی اعتدال گرایان متفاوت است. ما در این طیف علاوه بر اینکه گروه های معتدلی داریم، گروه های تندرویی نیز داریم که به هیچ وجه نمی توانند با اعتدال گرایان در یک جا جمع شوند و نقاط مشترکی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است به صورت ظاهری و صوری در مقطع زمانی خاص مانند ریاست جمهوری این دو طیف در کنار یکدیگر قرار گیرند اما به دلیل کاهش سهم اصلاح طلبان در دولت، دو گروه اصلاح طلب و اعتدالگرا دیگر نمی توانند مجددا در انتخابات کنار یکدیگر قرار گیرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 24 آبان 96، کد مطلب: 646364، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین