پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
رئیس دادگستری شهرستان البرز از ورود 19 هزار پرونده به دادگستری شهرستان البرز خبر داد و چنین حجم پرونده را برای این شهرستان با جمعیت 103 هزارنفری مناسب ندانست.

شعار سالرئیس دادگستری شهرستان البرز از ورود 19 هزار پرونده به دادگستری شهرستان البرز خبر داد و چنین حجم پرونده را برای این شهرستان با جمعیت 103 هزارنفری مناسب ندانست.

منطقه قزوین،به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، ابوالفضل محبی در جریان بازدید رئیس‌کل دادگستری استان قزوین از دادسرا و دادگستری شهرستان البرز اظهار کرد: شهرستان البرز بالغ‌بر 100 هزار جمعیت دارد.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین چالش این شهرستان بعد از آسیب‌های اجتماعی مربوط به حوزه تولید و صنعت است؛ مشکلاتی که با عنوان مشکلات کارگری یا شرکت‌ها مطرح می‌شود و پیوند ناگسستنی با معضلات اجتماعی این شهرستان دارد.

رئیس دادگستری شهرستان البرز اضافه کرد: موضوع دیگر که خاص این شهرستان است بحث وقفیت عام بخشی از اراضی مرکزی و الوند است که چالش‌هایی را ایجاد کرده که البته با تلاش‌های مجموعه‌های مختلف وضعیت در یک ریل مشخص قرارگرفته و در حال حرکت است که امیدواریم، بتوانیم نتیجه مطلوبی را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در هفت‌ماهه سال جاری نزدیک به 19 هزار پرونده وارد دادگستری شهرستان البرز شده این در حالی است که این حجم پرونده مربوط به 103 هزار و 962 نفر جمعیت شهرستان است.

محبی عنوان کرد: مقایسه ورودی پرونده و تعداد پرونده‌ها نشان از وضعیت نامناسبی دارد که باید دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه تلاش کنند.

وی توضیح داد: آسیب‌های اجتماعی، وضعیت شرکت‌ها، وضعیت جاده‌ها، معضلات محیط‌زیست و وضعیت وقف از چالش‌های این شهرستان است ازاین‌رو باید با برنامه‌هایی مانند کاهش آسیب‌ها، احیای حقوق عامه، افزایش نظارت عمومی مجموعه دادگستری و نهادهای عمومی، حفظ و تقویت شرکت‌ها، ارتقای امنیت عمومی، اهتمام در پیشگیری و کاهش جمعیت کیفری، مبارزه مؤثر با فساد اداری، افزایش امنیت عمومی، توسعه صلح و سازش و افزایش آگاهی‌های عمومی برای ارتقای امنیت شهرستان در ابعاد مختلف گام برداریم.

رئیس دادگستری شهرستان البرز خاطرنشان کرد: این شهرستان به‌واسطه داشتن مردمی از طبقه متوسط و ضعیف که به‌طور عمومی کارگر هستند، دارای وضعیت اقتصادی و معیشتی ضعیفی هستند که این مهم با تلاش و پیگیری دسته‌جمعی و وحدت مسئولان قابل جبران است تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف خدمتی ارتقای کمی و کیفی را شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: مطالبه گری، انتقادپذیری، عنوان کردن دلسوزانه نقاط ضعف و پیگیری مستمر مسئولان می‌تواند به حل مشکلات مردم منجر شود.

در ادامه امام‌جمعه شهر الوند عنوان کرد: اعتقاددارم که سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران یک‌نهاد انقلابی است و جوشیده از متن انقلاب اسلامی و فقه اهل‌بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام علی طهماسبی یادآور شد: کار قضایی کار سختی است، قوه قضائیه در کنار سایر قوا خدمات شایانی را به‌نظام و انقلاب اسلامی ارائه کرده است و ما با تمام توان از سیستم قضایی به‌صورت کلی و از احکام قضایی که در راستای ایجاد امنیت و ثبات برای جامعه است، حمایت کرده‌ایم و باید هم حمایت کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 25 آبان 96، کدمطلب:96082515081، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین