پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
بازسازی مدارس آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده 120 میلیارد تومان نیاز دارد.

شعار سال: محمد تقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در شهرستان سرپل ذهاب از 188 واحد آموزشی، 26 فضا شامل 15 واحد شهری و 11 واحد روستایی تخریب شده است و در شهرستان ثلاث باباجانی از 175 واحد آموزشی، 18 فضا با 102 کلاس در شهر و 14 فضا با 58 کلاس در روستاها تخریب شده‌اند.

وی افزود: در شهرستان قصرشیرین سه فضا، در شهرستان دالاهو هفت فضا و در شهرستان گیلانغرب یک فضای شهری و یک فضای روستایی تخریب شده‌اند که مجموعاً 70 مدرسه با حدود 400 کلاس می‌شود.

نظرپور ادامه داد: این فضاهای تخریب شده کمتر از 10 درصد واحدهای آموزشی این پنج شهر است و تا زمان بازسازی و تعمیر مدارس، دانش‌آموزان مدارس آسیب‌دیده در مدارسی که امکان دوشیفته شدن دارند، حضور پیدا می‌کنند یا نهایتاً مجبور خواهیم شد از تجهیزات پیش‌ساخته موقت به جای مدرسه استفاده کنیم که چند تن از خیرین برای اهدای این کانکس‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس تخریب شده بالای 25 سال قدمت داشته‌اند، گفت: هیچ یک از مدارس نوساز یا مقاوم‌سازی شده تخریب نشده‌اند.

وی اضافه کرد: برآورد اولیه برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده 120 میلیارد تومان است که بخشی از اعتبارات ملی، بخشی از اعتبارات استانی و بخشی توسط خیرین تأمین خواهد شد.

نظرپور تصریح کرد: بازسازی و تعمیر مدارسی که آسیب جزئی دیده‌اند، از شنبه آغاز خواهد شد و برنامه‌‌ریزی برای احداث مدارس جدید به جای مدارسی که آسیب کلی دیده‌اند به زودی شروع خواهد شد و تا مهرماه سال آینده، دانش‌آموزان این مناطق وارد مدارس جدید شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی هشدارنیوز، تاریخ انتشار 24 آبان 96، کد مطلب: 1575559، www. hoshdarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین