پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۹۴۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تشریح جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش، گفت: برخوردی که با پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش شده، در شأن تعلیم و تربیت نیست.

شعار سال: مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با یک نگاه آسیب‌شناسانه و منصفانه به یقین می‌توان گفت از زمانی که پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مورد بی مهری قرار گرفت، شاهد اشتباهات و انحراف‌های متعددی بودیم که اکنون می توان نتایجش را دید.

وی ادامه داد: از وقتی که با پژوهش‌های عالمانه، دلسوزانه، مستقل و منتقدانه پژوهشگران این مجموعه ارزشمند با بی‌تفاوتی و حتی با بی‌مهری برخورد شد، آفت‌های زیادی دامنگیر نظام تعلیم و تربیت شد که استخدام‌های بی رویه از آن جمله بودند.

نظری تصریح کرد: نظام‌های آموزشی موفق دنیا همواره تلاش می‌کنند خود را در معرض نقد و بهره‌مندی از یافته‌های راهبردی پژوهشگران و علمای تعلیم و تربیت قرار دهند چرا که نقد، رشد و تعالی آن را در پی خواهد داشت.

سکوت سازمانی کارشناسان و بی انگیزگی پژوهشگران تعلیم و تربیت، به نفع آموزش و پرورش نیست

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش افزود: رفتاری که طی سال‌های اخیر با مجموعه کارشناسان و سرمایه فکری و انسانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش صورت گرفته، در شأن نظام تعلیم و تربیت نیست.

وی خاطر نشان کرد: فشرده‌سازی اعضای هیأت علمی و پژوهشگران در اتاقک‌هایی کم نور و همچنین فشارهای اداری، سازمانی و کاهش دسترسی‌های پژوهشگران و کارشناسان این پژوهشگاه به منابع و امکانات ضروری طی این سال‌ها، موجب بی‌انگیزگی و سکوت سازمانی شده که قطعاً این رویه نمی‌تواند نویدبخش گفتمان تحول باشد.

پژوهشگاه نیاز به نقد درونی خود دارد

نظری ادامه داد: گویا برخی علاقه‌مندند هیچ کسی عملکردشان را مورد نقد قرار ندهد حال آنکه نقد، به ویژه از سوی صاحبنظران منصف، دلسوز و اهل دغدغه قطعاً باعث رشد، پویایی و کاهش ضریب خطا می‌شود.

وی افزود: البته پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به «خود انتقادی» و «نقد درونی » محتاج است و همیشه از وجود افرادی که نسبت به جایگاه استراتژیک و مهم پژوهش‌های کاربردی غافلند، رنج برده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: آنچه امروز دغدغه اهالی اندیشه و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت است را شاید بتوان در همین عبارت بیان کرد که اگر چراغ نقد و نظر و تفکر در آموزش و پرورش به خاموشی بگراید، بروز انحرافات و اشتباهات فاحش مانند آنچه امروز در کتب درسی شاهد هستیم، دور از انتظار نیست.

‌نگاه وزیر مثبت است، پژوهشگاه تقویت خواهد شد

نظری گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش،‌ مهد تربیت انسان‌های توانمند و مدیران لایق و فکور و متعهدی بوده است و قطعاً در شرایط جدید، با نگاه بلند و باور قطعی که وزیر آموزش و پرورش دارد، پژوهشگاه تقویت خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تی نیوز، تاریخ انتشار 29 آبان 96، کد مطلب: -، www.tnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین