پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۴۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر حذف تدریجی کنکور، عنوان کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر توان حذف کنکور و جایگزینی امتحانات نهایی به جای آن را ندارد.

شعار سال: سیدمحمدباقر عبادی با اشاره به الزام قانونی مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف تدریجی کنکور سراسری و افزایش تأثیر معدل نهایی در تعیین رشته دانش‌آموزان، گفت: در همان زمان تدوین و تصویب این قانون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم مباحثی در خصوص شدنی نبودن این قانون از سوی مجریان طرح عنوان شد که یکی از مهم‌ترین موانع آماده نبودن زیرساخت‌های جایگزین کنکور عنوان شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با حذف کنکور امتحانات نهایی سال پایانی دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و به همین دلیل نمی‌توان بدون اینکه سنجشی در خصوص امنیت و درستی امتحانات نهایی شود اقدام به حذف کنکور کرد.

وی با تأکید بر اینکه شیوه برگزاری امتحانات نهایی در حال حاضر به هیچ وجه برای حذف کنکور مورد قبول نیست، افزود: در همین شرایط تأثیرگذاری درصد پایین امتحانات نهایی در انتخاب رشته داوطلبان کنکور شاهد هستیم که هر از گاهی اعتراضاتی نسبت به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی و تقلب در این آزمون‌ها به گوش می‌رسد؛ لذا قطعا با این شیوه برگزاری در شرایط فعلی به هیچ وجه نمی‌توان به سمت حذف کنکور حرکت کرد.

عبادی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش تجربه برگزاری آزمونی در سطح و تراز کنکور ندارد، گفت: از سوی دیگر سازمان سنجش سازمانی حرفه‌ای در برگزاری آزمون است و تمامی استانداردهای لازم را برای برگزاری آزمونی مثل کنکور سراسری دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تبعات لو رفتن سئوال‌ها و وجود تقلب در آزمون‌هایی در این سطح را موجب خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی به آزمون‌های رسمی کشور عنوان و تصریح کرد: با وجود اینکه موافق حذف کنکور هستم اما در مقطع کنونی حذف کنکور را به صلاح کشور نمی‌دانم.

عبادی در پاسخ به این سئوال که چرا برگزاری امتحانات نهایی به سازمان سنجش واگذار نمی‌شود تا از این طریق بتوان به صورت تدریجی کنکور را حذف کرد، پاسخ داد: این پیشنهاد در زمان تصویب قانون حذف تدریجی کنکور نیز از سوی نمایندگان مطرح شد ولی وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه قبول نمی‌کند که امتحان نهایی دانش‌آموزان را سازمانی بیرون از آموزش و پرورش مثل سازمان سنجش برگزار کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: بر مبنای مباحثی که در کمیسیون مطرح شده نیاز است سازمانی زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل شود که به صورت حرفه‌ای آزمون‌های رسمی کشور مثل آزمون‌های استخدامی و کنکور را برگزار کند و با تشکیل چنین سازمانی نیز می‌توان به حذف کنکور امیدوار بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 29 آبان 96، کد مطلب: 357073، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین