پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۹۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: در امتحانات نهایی شهریور تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی به صورت آزمایشی انجام می‌شود، بدان معنا که به جای اینکه پاسخ برگه امتحانات نهایی دستی تصحیح شوند این برگه‌ها اسکن شده و در سامانه قرار داده می‌شوند و بعد از آن در اختیار مصحح قرار می‌گیرد.

شعار سال: عبدالرسول عمادی در حاشیه گردهمایی کشوری تصحیح اوراق الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی اظهار کرد: این گردهمایی به منظور تصحیح اوراق  امتحانات نهایی برای ایجاد هماهنگی لازم تصحیح اوراق الکترونیکی امتحانات نهایی برگزار شد.

وی افزود: این همایش‌ها در استان ها‌ی مشهد مقدس، ارومیه و اصفهان برگزار شده و از ۱۱ استان کشور، روسای ادارات سنجش و کارشناسان مرتبط به همراه روسای مناطق استان اصفهان در همایش سامانه تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی در این همایش حضور داشتند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره مزایای استفاده از این طرح گفت: در این همایش کلیه موارد به بحث گذاشته شد و با اخذ نظریه‌های مسئولان استان ها‌ این سامانه کامل‌تر می‌شود، اجرای این طرح نیازمند زیرساخت‌های سخت‌افزاری است که در اغلب مناطق کشور، این زیرساخت‌ها وجود دارد و دقت، سرعت، امنیت و کاهش هزینه از مزایای اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: قصد داریم که در امتحانات نهایی شهریور به سمت اجرای آزمایشی سامانه تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی پیش برویم، بدان معنا که به جای اینکه پاسخ برگه امتحانات نهایی دستی تصحیح شوند این برگه‌ها اسکن شده و در سامانه قرار داده می‌شوند و بعد از آن در اختیار مصحح قرار می‌گیرد.

عمادی توضیح داد: روند کار به این صورت است که مصحح از پشت مانیتور برگه‌ها را تصحیح می‌کند و این کار باعث می‌شود که از فناوری روز در این کار استفاده کنیم و دقت کارمان بالا رود و امنیت کار هم بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: اجرای آزمایشی این برنامه در شهریور ماه برای یک درس خواهد بود و نتایج اجرای آزمایشی را گرفته و اعمال می‌کنیم و در سامانه به منظور تحت پوشش قرار دادن دروس بیشتر برای گروه‌های بعدی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در برنامه‌های آینده این سامانه برای کل دروس امتحانات نهایی اعمال می‌شود، گفت: در نهایت این برنامه به سمتی پیش می‌رود که برای کل دروس امتحانات نهایی این سامانه اعمال شود و همکاران در امتحانات داخلی می‌توانند از این سامانه استفاده کنند و تصحیح اوراق از حالت دستی خارج شده و الکترونیکی می‌شود و امکان نگهداری بیشتری را برای اوراق خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اوراق دستی بعد از مدتی محو می‌شود اما در این سامانه اوراق الکترونیکی فایل‌بندی و نگهداری شده و می‌توان بعد از ۲۰ سال به برگه‌های امتحانات دانش‌آموز مراجعه کرد و از نزدیک قابل مشاهده است.

عمادی با تاکید بر اینکه این کار در حقیقت یک نوع مستندسازی اسناد آموزش وپرورش است، گفت: انجام این برنامه یک نوع مستندسازی برای اسناد وزارت آموزش و پرورش هم خواهد بود چرا که اجرای این طرح دقت، سرعت و امنیت کار را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: برگه‌های دستی معمولا دچار پارگی، سوختگی و موارد دیگر شده و معضلاتی را به وجود می‌آورند اما با انجام این برنامه کاری می‌کنیم که اوراق امتحانی با اسکن شدن و تبدیل شدن به فایل الکترونیکی امکان نگهداری و ضبطشان مقدور شود و در هنگام تصحیح آن برگه مشکلی به وجود نمی‌آید.

برخورد قانونی با متخلفان ماجرای سوالات امتحانات نهایی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در ادامه به تخلفاتی که در اوراق امتحانات نهایی خردادماه سال جاری در برخی مناطق و استان ها‌ وجود داشت و حاشیه‌ساز شد، اشاره کرد و افزود: این اتفاق در تعدادی از استآن ها‌ اتفاق افتاد و دقایقی قبل از شروع امتحانات نهایی ممکن بود تصویری از یک برگه امتحانی بر روی فضای مجازی قرار گرفته باشد البته این موارد که دچار تخلف شدند توسط پلیس فتا ردیابی شد و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: این مساله در فضای مجازی مطرح شد و چند روزی هم اذهان را به خود مشغول کرده بود اما عوامل مرتبط دستگیر شدند و مراحل قانونی این کار پیگیری شد، منتهی تاثیری بر سرنوشت برگه‌های امتحانات نهایی نداشت و تصحیح امتحانات نهایی ثبت شد.

اجرای تصحیح الکترونیکی برگه‌های امتحانی برای تمام استآن ها‌ در شهریور

عمادی در ادامه با تاکید بر اینکه تصحیح الکترونیکی برای تمام استآن ها‌ در شهریور ماه اجرا می‌شود، افزود: برای راه‌اندازی این سامانه تلاش‌های زیادی انجام شده اما به منظور آسیب‌شناسی، فعلا در یک درس امتحان نهایی شهریور به صورت آزمایشی اجرا می‌شود با تمرکز مصححان بر روی هر سئوال راهنمای تصحیح ظاهر می‌شود، تصحیح الکترونیکی انجام و نمره ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: بعد مصحح دیگری نیز مراحل مذکور را انجام می‌دهد و در صورت موفقیت، از دی ماه همه اوراق امتحانی به صورت الکترونیکی تصحیح خواهند شد و برای امتحانات نهایی سال آینده و پیش دانشگاهی خردادماه هم این برنامه اجرا می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی را یک فرصت استثنایی دانست و اضافه کرد: حذف فیزیکی تصحیح اوراق از دستاوردهای اجرای این طرح است و علاوه بر امتحانات نهایی، می‌توان در تصحیح اوراق امتحانات هماهنگ استانی و امتحانات داخلی از آن استفاده کرد و امیدواریم که در سال‌های آینده این سامانه برای کل پایه‌ها طراحی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار 9 مرداد 96، کدمطلب: 313200 ، www. imna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین