پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
مدیر پایگاه خبری الف با اشاره به شکایت معاون دادستان کل از این پایگاه خبری گفت: شکایت از انتشار کامنتهای مردمی بود که نتیجتا با دفاعیه مبسوطی که داشتم، الف از این اتهام تبرئه شد.

شعارسال:مدیر پایگاه خبری الف با اشاره به شکایت معاون دادستان کل از این پایگاه خبری گفت: شکایت از انتشار کامنتهای مردمی بود که نتیجتا با دفاعیه مبسوطی که داشتم، الف از این اتهام تبرئه شد.

احمد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به تبرئه سایت الف از انتشار مطالب خلاف واقع، درباره جزئیات این پرونده شکایت اظهار کرد: اعلام جرم از طریق معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و کمیته مصادیق محتوای مجرمانه صورت گرفته بود که معتقد بودند کامنتهای تأیید و منتشر شده در سایت الف خلاف واقع است.

مدیر پایگاه خبری الف ادامه داد: اتهام مطرح شده در پرونده این بود که در سایت الف کامنتهای مردم درج شده که به زعم آنها مجرمانه بوده است؛ بخشی به نظر آنها نقض دستور شورای عالی امنیت ملی در مورد سران فتنه بود و بخشی هم پخش شایعات و مطالب خلاف واقع که من درباره هر دو مورد به بازپرس و دادگاه جواب دادم.

وی افزود: بنابراین از مجموع شکایتهایی که شده بود، بازپرس اتهامات نشر اکاذیب و افتراء را درباره سایت الف نپذیرفت و تنها با مورد انتشار مطالب خلاف واقع موافقت کرد وپرونده را به دادگاه مطبوعات ارجاع داد.

توکلی گفت: یک ماه پیش هم جلسه دادگاه با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد که اعضای هیئت منصفه، اتهام نشر مطالب خلاف واقع را نپذیرفتند و هفته گذشته دادگاه حکم تبرئه صادر کرد.

وی با اشاره به بخشی از دفاعیاتش خاطر‌نشان کرد: با دفاعیاتی که داشتم، گفتم مقوله کامنت از خبر مجزا است و ممکن است اظهارنظرات مردمی در کامنتها پایه درستی نداشته یا قابل رد کردن باشد اما نمی‌توان مانند خبر مصداق خلاف واقع را به آنها نسبت داد.

مدیر پایگاه خبری الف گفت: برخی اظهارنظرات مردم درباره کارکرد قوه‌ قضاییه، دولت، نمایندگان مجلس و... است و شاید برخی از آنها غلط یا اشتباه باشد اما چون در مقوله خبر نیست، نمی‌توان به آن راست یا دروغ گفت بلکه اظهارنظر صرف است.

توکلی ابراز کرد: طبیعی است که نمی‌توانیم فیلتری بگذاریم و بگوییم هر کس مطابق میل ما نظری داشت، اظهارنظرش درست است و اگر خلاف ما بود، اظهارنظرش اشتباه است.

وی افزود: در این باره به شکل مبسوطی به موضوع پرداختم و هیئت منصفه دادگاه مطبوعات و خود دادگاه توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشتند؛ در نتیجه امیدوارم این دفاعیه نمونه‌ای باشد برای تلاش در راستای انعکاس بهتر نظرات و دیدگاه‌های مردمی و دیگر بار شاهد چنین برخوردهایی با رسانه‌ها نباشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار 30آبان 96،کدخبر: 1579850، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین