پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
زباله‌ها در مناطق زلزله زده به خوبي جمع‌آوري نمي‌‎شود و فاضلاب نيز به شکل بهداشتي دفع نمي‌ شود، وضعيت بهداشت اين مناطق خوب نيست و اين امر مي تواند اپيدمي وبا را به دنبال داشته باشد.

شعارسال: زباله‌ها در مناطق زلزله زده به خوبي جمع‌آوري نمي‌شود و فاضلاب نيز به شکل بهداشتي دفع نمي‌ شود، وضعيت بهداشت اين مناطق خوب نيست و اين امر مي تواند اپيدمي وبا را به دنبال داشته باشد.

رئيس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با ابراز نارضايتي از وضعيت بهداشت مناطق زلزله زده افزود: تيم هاي سيار بهداشتي، روزانه به روستاها و نقاط شهري در مناطق زلزله زده مراجعه مي‌کنند.

ابراهيم شکيبا افزود: اين تيم‌ها متشکل از پزشک، ماما، کارشناس بيماري‌ها و کارشناس بهداشت است.

وي با ابراز نارضايتي از وضعيت بهداشت مناطق زلزله زده گفت: اين تيم‌ها تجهيزات مختلف از جمله دارو، شيرخشک و لوازم بهداشتي را همراه داشته و بر حسب نياز در ميان خانوارهاي نيازمند توزيع مي‌کنند.

شکيبا ادامه داد: کارشناسان بهداشت محيط بحث سلامت آب و غذا و نيز نحوه دفع زباله‌ها را رصد کرده و کارشناسان بيماري‌ها نيز پيشگيري از بروز و اپيدمي بيماري‌ها را برعهده دارند.

وي افزود: تمام افرادي که در زلزله آسيب ديده و حتي خراش ديده‌اند، واکسيناسيون "توام" براي آنها انجام مي شود.

رئيس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: واکسن توام دو واکسن ديفتري و کزاز است که بحث واکسيناسيون کزاز با توجه به وجود آوار در اطراف افراد مصدوم براي ما از اهميت بيشتري برخوردار است ، 8000 نفر طي روزهاي گذشته واکسيناسيون شده‌اند و بحث واکسيناسيون همچنان ادامه دارد.

اين مقام افزود: اپيدمي بيماري خاصي در منطقه گزارش نشده است و نگراني ما بحث زباله‌هاي شهر است که راه آب‌ها را گرفته و در اطراف چادرها پراکنده است، اين زباله‌ها مي‌توانند اپيدمي بيماري‌هاي مختلف از جمله وبا را رقم بزنند.

شکيبا به وضعيت سرويس هاي بهداشتي مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: متاسفانه سرويس‌هاي بهداشتي به تعداد کافي در منطقه وجود ندارد و دفع فاضلاب به شيوه بهداشتي انجام نمي‌شود وبا توجه به وضعيت فعلي فاضلاب، بارندگي مي‌تواند منجر به اپيدمي وبا در منطقه شود.

معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه گفت: مکان مناسبي براي استحمام وجود ندارد و مردم استحمام مناسبي ندارند و اين امر امکان بروز مشکلات پوستي را فراهم مي‌آورد. از طرفي با توجه به آغاز بارندگي‌ها و سرماي هوا احتمال اپيدمي آنفلوآنزا نيز وجود دارد و بايد در اين زمينه راهکاري انديشيده شده و به سرعت وسايل گرمايشي در اختيار مردم زلزله زده قرار داده شود.

وي افزود: نگراني ديگر در منطقه بحث خفگي با گاز منوکسيدکربن است که افرادي که در چادرها اسکان دارند بايد دقت داشته باشند که هنگام خواب گوشه‌اي از چادر را باز بگذارند.

شکيبا از برپايي چند خانه بهداشت و پايگاه بهداشتي در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تا پايان اين هفته نظام شبکه بهداشت متشکل از خانه‌هاي بهداشت و پايگاه بهداشت در مناطق زلزله زده راه‌اندازي مي‌شود و ظرف چند روز آينده بهداشت اين مناطق به وضعيت عادي برمي‌گردد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اطلاعات، تاریخ انتشار: 1 آذر 1396، شماره: 26873، www.ettelaat.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین