پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
در چهارمین روز پس از وقوع زلزله در کرمانشاه هم‌چنان امدادرسانی به این مناطق ادامه دارد و مسئولان از ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خبر می‌دهند به‌نحوی که قائم‌مقام شهرداری کرمانشاه از ارسال کمک‌های مردمی به عمق روستاهای آسیب‌دیده خبر می‌دهد.

شعار سال: در چهارمین روز پس از وقوع زلزله در کرمانشاه هم‌چنان امدادرسانی به این مناطق ادامه دارد و مسئولان از ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خبر می‌دهند به‌نحوی که قائم‌مقام شهرداری کرمانشاه از ارسال کمک‌های مردمی به عمق روستاهای آسیب‌دیده خبر می‌دهد.

یکی از نیروهای ارتش حین امدادرسانی به زلزله‌زدگان جان باخت

یکی از نیروهای ارتش در منطقه زلزله‌زده ازگله حین امدادرسانی به زلزله‌زدگان جان خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا، سروان «حسن نیرپور» از نیروهای پایگاه هوانیروز کرمانشاه حین امدادرسانی به زلزله زدگان در روستای کوییک مجید در منطقه ازگله به علت ایست قلبی جان باخت.

زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه شامگاه یکشنبه غرب کشور را لرزاند و 474 نفر جان باختند و 9388 نفر مصدوم شدند.

پذیرش 10 هزار مجروح زلزله در بیمارستان‌های کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پذیرش 10 هزار و 146 مجروح

اخیر در بیمارستان‌های استان خبر داد.

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگارایسنا، با بیان اینکه بلافاصله بعد از وقوع زلزله ستاد بحران در محل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکیل شد، گفت: به سرعت معاونین و روسای بیمارستان‌ها در ستاد حضور پیدا کرده و تشریح و تقسیم وظایف صورت گرفت.

وی افزود: اولین اقدام پس از وقوع زلزله انجام کارهای اورژانسی و انتقال مجروحین از محل حادثه به بیمارستان‌های شهرستان‌ها و یا سایر استان‌های دیگر بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا 91 دستگاه آمبولانس و 12 دستگاه اتوبوس آمبولانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

مرادی افزود: به محض روشن شدن هوا بعد از شب حادثه، بالگردهای اورژانس هوایی به منطقه اعزام شدند و دو فروند هواپیمای امدادرسانی نیز برای انتقال مجروحین به کار گرفته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آماده‌باش تمام بیمارستان‌ها در همان ساعت اولیه بعد از زلزله، گفت: تمام اعمال جراحی غیراورژانسی در بیمارستان‌ها لغو شد و همه برای رسیدگی به مجروحین حادثه بسیج شدند.

پذیرش 10 هزار "مجروح" در بیمارستان های کرمانشاه

مرادی از پذیرش 10 هزار و 146 مجروح زلزله در بیمارستان های استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 6619 نفر بصورت سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: همچنین از این تعداد 1515 نفر ترخیص شدند، 1325 نفر مورد عمل جراحی قرار گرفتند که انجام این تعداد عمل ظرف مدت سه روز در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: 529 نفر هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند و 391 نفر نیز از طریق آمبولانس و اورژانس هوایی به خارج از استان اعزام شدند که تمام این 391 نفر بعد از ترخیص با بالگردهای اورژانس به استان بازگردانده می‌شوند.

وی یادآور شد: درمان مجروحین این حادثه کاملا بصورت رایگان بوده است.

ظرف 48 ساعت اولیه بعد از زلزله وضعیت درمان حالت پایدار رسید

مرادی با بیان اینکه از همان لحظات ابتدایی بعد از وقوع زلزله وزارت بهداشت به طور جدی پیگیر رسیدگی به وضعیت مجروحان این حادثه بود، گفت: امکانات دارویی و درمانی خوبی در اختیار استان قرار داده شد و کمبودی در این زمینه نداشتیم.

وی افزود: خوشبختانه با سرعت عمل همکاران و داشتن تجهیزات و امکانات وضعیت درمان مناطق زلزله زده ظرف 48 ساعت به حالت پایدار رسید.

تشکیل ستاد "مداخلات و روانشناسی" در مناطق زلزله زده

مرادی با اشاره به استرس عظیمی که بر اثر این حادثه به بازماندگان آن وارد شده است، گفت: در همین راستا ستاد «مداخلات روانپزشکی و روانشناسی" در مناطق زلزله تشکیل و کار خود را آغاز کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این ستاد هم اکنون کار خود را شروع کرده و به بازماندگان حادثه خدمات می دهد.

مرادی با تاکید بر اهمیت بهداشت محیط در شرایط پس از زلزله، گفت: دام هایی که زیر آوار ماندند می توانند تولید بیماری کنند و باید سم پاشی مناسب در این زمینه انجام شود.

وی افزود: در بحث اهمیت بهداشت محیط و بحث تامین آب و غذای سالم حساسیت زایی در ارگان های متولی درحال انجام است .

برآورد خسارت 250 میلیاردی بخش درمان استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آسیب دو بیمارستان اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب در زلزله اخیر گفت: همچنین بیمارستان قصرشیرین نیز در این حادثه آسیب مختصری دیده است.

وی از خسارت 100 مرکز بهداشت و 14 مرکز بهداشتی درمانی نیز در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت دستور ویژه دادند که بودجه مناسب جهت جبران خسارت ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گیرد گفت: برآورد اولیه که داشتیم این است که بازسازی و تعمیر خسارت های وارده به بخش درمان استان 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مرادی با بیان اینکه هم اکنون امکان استفاده از دو بیمارستان و مراکز بهداشتی خسارت دیده وجود ندارد، گفت: جهت پذیرش بیماران هم اکنون هفت بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده برپا شده که شامل دو بیمارستان در اسلام آبادغرب، یک بیمارستان در ثلاث باباجانی و چهار بیمارستان صحرایی در سرپل ذهاب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای برپایی مراکز بهداشت نیز نصب کانکس در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تعدادی کانکس مورد نیاز در حال خریداری و یا ارسال از استان های دیگر است و از هفته آینده فعالیت مراکز بهداشت به روال گذشته انجام می‌شود.

کمبود شدید چادر در گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب گفت: هیچ فردی از خارج از استان سراغ گیلانغرب نیامده و این منطقه زلزله زده در محرومیت و مظلومیت باقی مانده است.

فرهاد همتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به دلیل شدت و حجم خسارتی که در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی ایجاد شده، عمده توجه و کمک‌ها به سمت این مناطق رفت و گیلانغرب در حاشیه ماند.

وی با بیان اینکه گیلانغرب مظلوم واقع شده و باید صدای مظلومیت گیلانغرب به گوش مسئولین کشور برسد، خاطرنشان کرد: هیچ مسئولی خارج از استان تاکنون برای کمک به گیلانغرب نیامده است.

فرماندار گیلانغرب در خصوص وضعیت خسارت زلزله در این شهرستان عنوان کرد: بر اساس برآورد اولیه حدود 4800 میلیارد ریال خسارت به اماکن مسکونی، تاسیسات، زیربناها، اماکن دامی و... در این شهرستان وارد شده است.

به گفته این مسئول، دو دهستان گیلانغرب به شدت آسیب دیده و حدود پنج روستا 100 درصد تخریب شده است.

همتی ادامه داد: تنها در بخش روستایی نزدیک به 4500 واحد مسکونی بین 40 تا 100 درصد تخریب شده که این عدد با واحدهای مسکونی آسیب دیده مناطق شهری به 6500 واحد می‌رسد.

وی افزود: مشکل ما این است که هیچ مسئولی از خارج استان در گیلانغرب حضور پیدا نکرده است.

فرماندار گیلانغرب با اشاره به اینکه اقلامی برای کمک به این منطقه آمده، گفت: مشکل ما توزیع اقلام به دلیل حجم بالای نیازهای مردم و هجوم آنها است.

همتی از توزیع هزار تخته چادر در این منطقه خبر داد و تاکید کرد: این در حالیست که چند ده هزار نفر در این شهر بی‌خانمان هستند.

وی گفت: مردم هنوز در سرمای خیابان و بدون چادر هستند و بخاطر نبود چادر و امکانات ضجه می‌زنند.

نیازمند «نایلون» برای چادرها هستیم

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان این‌که اقلام اساسی مانند آب و غذا به اندازه کافی در مناطق زلزله‌زده وجود دارد، گفت: اکنون تنها چیزی که به شدت به آن نیاز داریم نایلون برای روی چادرها است.

«رضا محمودیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کمک‌های خوبی که به مناطق زلزله‌زده خصوصاً از سوی مردم ارسال شده، عنوان کرد: خوشبختانه به میزان کافی آب و غذا به این مناطق ارسال شده و دیگر کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

وی مهمترین نیاز کنونی مناطق زلزله زده را نایلون برای روی چادرها دانست و افزود: با توجه به احتمال بارندگی در این مناطق نیاز داریم نایلون روی چادرها کشیده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه وسایل گرمایشی، چراغ زنبوری، والر و ... را نیز از دیگر نیازهای فعلی مردم مناطق زلزله زده اعلام کرد.

محمودیان در خصوص تامین چادر برای زلزله زدگان نیز تاکید کرد: تاکنون 28 هزار تخته چادر بین مردم توزیع شده است.

به گفته این مسئول، به زودی سه هزار تخته چادر دیگر برای سرپل ذهاب، دو هزار تخته برای ثلاث باباجانی، هزار تخته برای قصرشیرین و هزار تخته نیز برای گیلانغرب ارسال خواهد شد تا مردم دیگر مشکلی برای چادر نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز برای بازدید از گیلانغرب و برگزاری جلسه مدیریت بحران به این شهرستان می‌رویم و فردا نیز به ازگله خواهیم رفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه به انجام آواربرداری در همه نقاط زلزله زده اشاره کرد و ادامه داد: اکنون در همه نقاط آب و برق برقرار است، البته نواقصی هم وجود دارد که به زودی رفع خواهد شد.

محمودیان با بیان اینکه کمک‌ها را فقط به چهار شهرستان‌ اصلی زلزله زده محدود نکردیم، تصریح کرد: تمام مناطقی که از زلزله آسیب دیدند تحت پوشش کمک قرار گرفتند.

وی در پایان تعداد کشته شدگان زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه را نیز 480 نفر اعلام کرد و یادآور شد: ممکن است به دلیل فوت برخی از مصدومین به تعداد کشته شدگان اضافه شود.

دارو و تجهیزات مورد نیاز جامعه ایثارگری در مناطق زلزله‌زده تأمین شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز جامعه ایثارگری در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «سیدمنصور میرمرادی» در جمع خبرنگاران با بیان این‌که چادر، پتو و نیازهای اولیه برای اسکان موقت زلزله‌زدگان ایثارگر تأمین شده است، اظهار کرد: همه ملزومات و نیازهای ابتدایی جامعه ایثارگری در مناطق زلزله‌زده خصوصاً در حوزه توانبخشی و بهداشتی تأمین شده‌اند.

میرمرادی با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای تأمین دارو و تجهیزات مورد نیاز این قشر خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ درخواستی برای تامین دارو و یا تجهیزات از سوی زلزله زدگان ایثارگر مطرح نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشکیل کمیته درمان، پشتیبانی و خدمات برای خدمات رسانی به زلزله زدگان ایثارگر استان کرمانشاه، گفت: ایثارگران زلزله زده در حوزه های اسکان موقت، معیشت و وسایل بهداشتی درمانی نیازمندی‌هایی دارند.

وی با بیان این‌که منازل مسکونی جامعه ایثارگری در مناطق زلزله‌زده بیش از 70 درصد از بین رفته، گفت: در تلاشیم با استفاده از ظرفیت‌های بیمه مشکل اسکان دائم ایثارگران زلزله‌زده‌ را برطرف کنیم و در این راستا نیز از هیچ تلاش مضایقه نخواهیم کرد.

وی جمعیت جامعه ایثارگری مناطق زلزله‌زده را حدود 15 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این ایثارگران در مناطق شهری و روستایی پراکنده شده اند.

میرمرادی اظهار کرد: در زلزله استان کرمانشاه چهار نفر از جامعه ایثارگری جان باختند که دو نفر آنها جانباز، یک نفر از والدین شهدا و یک نفر دیگر از همسران شهدا بودند.

وی با بیان این‌که یک نفر از جامعه ایثارگری استان کرمانشاه در زلزله اخیر مصدوم شده، گفت: این جانباز 70 درصد قطع نخاعی از ناحیه پا دچار مشکل شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره‌ای هم به کمک‌رسانی‌های صورت گرفته از طریق جامعه ایثارگری کشور به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه داشت و افزود: تاکنون کمک‌ها در قالب دو کامیون به مناطق زلزله‌زده رسیده و 10 کامیون هم در راه است.

ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده/ افراد متفرقه نیایند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به ترافیک سنگین و نیمه سنگین در محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده، از مردم خواست از مراجعه غیرضروری به این مناطق خودداری کنند.

سرهنگ «مراد حیدری» در گفت وگو با خبرنگارایسنا،با بیان این‌که ترافیک در محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده روان است، گفت: هم‌اکنون در محور اسلام آبادغرب - سرپل ذهاب ترافیک نیمه سنگین و روانی را شاهد هستیم.

وی افزود: ترافیک در محور سرپل ذهاب - ازگله نیز سنگین، اما روان است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان این‌که مراجعه غیرضروری مردم، ترافیک را بیشتر و روند امدادرسانی را کُند می‌کند، گفت: از مردم تقاضا داریم از مراجعه غیرضروری به مناطق زلزله زده خودداری کنند.

حیدری افزود: پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان برقرار است و از مردم تقاضا داریم کمک‌های خود را به این پایگاه‌ها تحویل داده و از مراجعه به مناطق زلزله‌زده خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان این‌که هم‌اکنون مشکل ترافیکی در منطقه وجود ندارد، از استقرار 45 اکیپ پلیس راه در محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

شنبه فقط مدارس مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تعطیل است

شنبه(27 آبان) به جز مدارس مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بقیه مدارس این استان باز است.

به گزارش ایسنا، اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: روز شنبه، 27 آبان تمامی مدارس استان به غیر از مدارس شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی باز است.

پس از وقوع زلزله 21 آبان در استان کرمانشاه تاکنون همه مدارس این استان تعطیل بوده است.

کمبود 800 تخته «چادر» در منطقه ازگله

بخشدار ازگله از کمبود حدود 700 تا 800 تخته چادر در این منطقه خبر داد.

«سعید جادریان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از توزیع 200 تخته چادر در این منطقه از زمان وقوع زلزله تاکنون خبر داد و گفت: این چادرها را باید اولویت‌بندی کنیم و ابتدا در میان خانوارهایی که منازل آن‌ها 100 درصد تخریب شده بود توزیع کردیم.

وی افزود: برای تأمین نیاز مردم شهر و روستا به حدود 700 تا 800 تخته چادر دیگر نیاز داریم.

بخشدار ازگله از توزیع کافی سایر اقلام از جمله مواد غذایی، دارو و آب در این منطقه یاد کرد و ادامه داد: از نظر این اقلام هیچ کمبودی نداریم و فقط چادر و وسایل گرمایشی نیاز داریم، چون با سرد شدن هوا مردم دچار مشکل خواهند شد.

جادریان از قول مساعد برای ارسال چادر به این منطقه تا ساعاتی دیگر خبر داد تا بتوان با آن هم روستا و هم شهرها را پوشش داد.

وی با اشاره به تخریب گسترده‌ای که در بخش ازگله رخ داده، خاطرنشان کرد: در ازگله 50 تا 60 درصد تخریب در بخش شهری و روستایی داشتیم.

به گفته بخشدار ازگله، همه 38 روستای این منطقه آسیب دیدند و برخی تا 100 درصد هم تخریب شده است.

برق‌دار شدن همه روستاهای زلزله‌زده امشب

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون 90 درصد روستاهای زلزله‌زده استان برق دارند و برق سایر روستاها نیز تا امشب وصل خواهد شد.

«علیمراد مرادی مجد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تأمین برق مناطق زلزله‌زده استان اظهار کرد: اکنون برق همه مناطق شهری از جمله قصرشیرین، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب برقرار است.

وی ادامه داد: تنها مشکلی که وجود داشت در سرپل ذهاب بود که برق این شهر را نیز در روز دوم بعد از زلزله تأمین کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان این‌که در مناطق شهری برای جلوگیری از خطر و یا احتمال آتش‌سوزی فیوز برق منازل قطع شده است، یادآوری کرد: با بازگشت مردم به منازل با همکاری واحدهای امدادی برق داخل منازل نیز وصل می‌شود.

مرادی مجد در خصوص وضعیت برق مناطق روستایی نیز خاطرنشان کرد: از 213 روستایی که قطعی برق داشتند تاکنون برق 190 روستا وصل شده است.

وی با بیان این‌که تأمین برق سایر روستاهای باقی مانده نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برق این مناطق نیز تا امشب وصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خصوص خسارت وارد شده به شبکه‌های برق استان نیز افزود: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت‌ها نداریم.

ارسال 700 تن اقلام ضروری به مناطق زلزله‌زده

شهردار کرمانشاه گفت: طی سه روز پس از حادثه زلزله بیش از ۷۰۰ تن کمک غیرنقدی مردم کرمانشاه جمع‌آوری و به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

به گزارش ایسنا، «آرش رضایی» اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۳ محموله کمک‌های غیرنقدی شامل مواد غذایی و آذوقه، پوشاک و وسایل و اثاثیه به مناطق آسیب‌دیده ارسال شده است.

وی با قدردانی از همت والای مردم کرمانشاه در کمک به هم‌استانی‌های خود، گفت: مردم با غیرت کرمانشاه در این مدت در چهار مرکز جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برپا شده، بیش از ۳۲۰ هزار بطری آب معدنی، 14 هزار و 500 تخته پتو، ۸۵ هزار کنسرو و مربا، ۷۲۰ تخته چادر مسافرتی، مقدار قابل توجهی زیرانداز، لباس گرم، دارو و لوازم بهداشتی به هم استان های خود در سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی، ازگله و سایر مناطق آسیب دیده اهدا کردند.

شهردار کرمانشاه به کمک یک میلیارد ریالی شورای اسلامی شهر کرمانشاه و تهیه اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان در روز اول اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری کرمانشاه با تمام توان در کنار هم استانی های خود خواهد بود.

رضایی با تشکر از همکاری تشکل‌های مردم نهاد و تشکیلات حامیان مردمی دولت در استان در این زمینه افزود: تلاش ما تا حد ممکن ادامه خواهد داشت.

راه‌اندازی مهدکودک سیار در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تأکید بر این‌که مددجویان بهزیستی توان پرداخت اقساط ندارند، گفت: باید از طریق جذب کمک‌های مردمی برای این افراد خانه بسازیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «امید قادری» در جمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که ستاد بحران باید مددجویان بهزیستی را ویژه ببینند، اظهار کرد: مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده یا در واحدهای مسکن مهر شهرها ساکن بوده که همگی آنها ویران شده و یا در روستاها و خانه‌های روستایی سکونت داشته‌اند که در این صورت هم خانه‌های آن‌ها ویران شده است.

قادری با بیان این‌که مددجویان بهزیستی توان بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی جهت ساخت خانه‌هایشان را ندارند، خاطرنشان کرد: مددجویان بهزیستی برای ساخت مسکن نیاز به کمک‌های بلاعوض دارند که باید با جذب کمک‌های مردمی نسبت به ساخت خانه برای این مددجویان اقدام شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم اسکان اضطراری مددجویان بهزیستی در چادرها تصریح کرد: باید ظرف یکی دو ماه آینده برای اسکان موقت این مددجوها در کانکس و نهایتاً اسکان دائم آن‌ها با استفاده از کمک‌های بلاعوض اقدام کرد.

قادری در ادامه با بیان این‌که تا آخر در کنار مددجوها خواهیم بود، افزود: آن‌ها را تا اسکان یافتن دائم تنها نخواهیم گذاشت.

وی گفت: در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه پیش از وقوع زلزله ۸۲۳۰ معلول و ۴۳۰۰ مددجوی حمایتی داشتیم.

وی با بیان این‌که این زلزله قریب ۱۰ هزار مجروح داشته، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه تاکنون حدود ۹۶ معلول جدید ناشی از حادثه زلزله به مجموعه معلولین شهرستان‌های زلزله‌زده اضافه شده است.

قادری گفت: در اسرع وقت و پس از ترخیص مصدومان از بیمارستان نسبت به تشکیل کمیسیون پزشکی برای تائید معلولیت این افراد جهت تأمین نیازهای مختلف بهداشتی، کمک توانبخشی و تغذیه ای آنان اقدام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی برای تامین تجهیزات مورد نیاز معلولین نداریم، گفت: در حال حاضر فقط بیش از ۲۰۰ ویلچر آماده برای در اختیار معلولین گذاشتن داریم.

وی با اشاره به اعزام هشت تیم اورژانس اجتماعی به چهار نقطه شهری و ۱۲ روستا در مناطق زلزله‌زده گفت: تاکنون ۱۵۰۰ مورد خدمات مددکاری توسط این تیم‌ها به زلزله‌زدگان ارائه شده است.

قادری با اشاره به شناسایی هشت کودک بی‌سرپرست در مناطق زلزله‌زده گفت: همه این کودکان تحویل خانواده و یا اقوامشان شده‌اند و هیچ کودکی با شرایط واگذاری در مناطق زلزله‌زده شناسایی نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در صددیم ظرف دو روز آینده مهدکودک سیار را در مناطق زلزله‌زده راه‌اندازی کنیم که در این راستا از کانکس اهدایی کانون مهدهای استان استفاده خواهد شد.

کمک‌های مردمی را به عمق روستاهای آسیب‌دیده می‌بریم

قائم مقام شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: تمهیداتی در چهار شهر تازه آباد ثلاث، ازگله، سرپل ذهاب و قصرشیرین اندیشیده و اکیپ‌هایی مستقر کرده‌ایم تا کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده را به عمق روستاها و به دست روستائیان آسیب‌دیده برسانیم.

به گزارش ایسنا، «مهدی عبدالمالکی» با اشاره به این‌که با اعلام نیاز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، از صبح روز بعد از وقوع زلزله چهار پایگاه برای جمع‌آوری و اعزام کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان در پارک شاهد و سه فرهنگسرای شهرداری دائر کردیم، افزود: مردم نوع‌دوست کرمانشاه از همان ابتدا اقلامی مثل چادر، پتو، کنسرو، البسه گرم، آب معدنی، زیرانداز، پوشاک و... تحویل پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی شهرداری کردند و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که کمک‌های جمع‌آوری شده بلافاصله و به دفعات در طول روز آماده‌سازی و بارگیری و به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود، یادآور شد: با توجه به بارندگی‌های پیش رو نیاز است وسایلی متناسب با شرایط مانند نایلون رولی و وسایل گرمایشی به کمک‌ها اضافه شود.

عبدالمالکی با اشاره به ابعاد وسیع آسیب و تخریب مناطق مسکونی، نیازهای آسیب‌دیدگان را بسیار زیاد برشمرد و افزود: شیرخشک، پوشک و پماد بچه، شیشه شیر، البسه گرم از جوراب و کلاه و دستکش گرفته تا سایر البسه گرم و زمستانی، گاز پیک نیکی، زیرانداز، نان لواش بسته‌بندی شده، خرما و مواد خوراکی مورد نیاز است.

قائم مقام شهردار کرمانشاه با قدردانی از نوع‌دوستی و حس انسان‌دوستی همه هموطنان ایرانی، گفت: همه ایران یک خانواده است و مردم ثابت کرده‌اند مردم استان کرمانشاه تنها نیستند.

قادری یادآور شد: تاکنون کمک‌هایی به ارزش ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق مراکز جمع‌آوری کمک‌های بهزیستی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه کمک شده است.

مناطق زلزله‌زده هفته آینده بارانی است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: مناطق زلزله استان اوایل هفته آینده باران و کاهش دمای روزانه را خواهند داشت.

«علی محمد زورآوند» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از روز یکشنبه (28 آبان) موج ناپایداری وارد جو استان می‌شود که باعث بارندگی و کاهش دمای روزانه در استان خواهد شد.

وی اوج فعالیت این سامانه را مربوط به روزهای دوشنبه تا چهارشنبه دانست و خاطرنشان کرد: این سامانه باعث بارندگی و کاهش دمای روزانه خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه برای مناطق زلزله‌زده از جمله ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب نیز بارندگی را پیش‌بینی کرد و یادآور شد: در این مناطق نیز کاهش دمای روزانه را خواهیم داشت.

زورآوند در خصوص آخرین وضعیت دمای هوای مناطق زلزله زده نیز خاطرنشان کرد: دمای هوا امروز(پنجشنبه) در گرم‌ترین ساعت در سرپل ذهاب به 26 درجه سانتی‌گراد و امشب نیز در سردترین ساعت به هشت درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود دمای سرپل ذهاب روز شنبه نیز در گرمترین ساعت به 27 درجه و در سردترین ساعت 10 درجه سانتی‌گراد برسد.

وی یادآور شد: ثلاث باباجانی نیز امروز در گرمترین ساعت به 22 درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعت به شش درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. شنبه هفته آینده نیز دما در گرمترین ساعت در ثلاث باباجانی به 23 درجه و در سردترین ساعت به 9 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

به گفته این مسئول، از روز یکشنبه دمای روزانه در این مناطق کاهش می‌یابد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 25 آبان 96، کدمطلب:96082515109، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین