پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۸۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
امید قادری امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، دالاهو، سرپل ذهاب، قصر شیرین، گیلان‌غرب، ثلاث باباجانی و جوانرود با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ روستا توسط تیم مددکاری و روانشناسی جمعیت همیاران سلامت و تیم محب بررسی شده است، گفت: سه هزار و ۱۶۰ مشاوره روانشناختی شرایط بحران صورت گرفته است.

شعار سال: وی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ کودک خدمات روانی طرح محب را دریافت کردند و با اعزام ۲۶ گروه تیم فوریتی محب، یک هزار و ۷۵۱ زن آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده از خدمات روانی این طرح بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به بررسی وضعیت یک هزار و ۷۳۹ معلول ضایعه نخاعی، جسمی، ذهنی، روانی و سالمند و همچنین ساماندهی معلولان و سالمندان، از توزیع دو هزار اقلام مورد نیاز معلولان در مناطق صعب‌العبور و زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و افزود: ۱۱۸ نفر در این بلای طبیعی دچار معلولیت شدند.

وی به راه‌اندازی مرکز سیار ارائه خدمات(فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی) در منطقه سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ تیم فعالCBR در مناطق زلزله‌زده ارائه خدمت می‌کنند و ۱۰ مهدکودک صحرایی ایجاد شد و با بررسی وضعیت کودکان بی‌سرپرست با انجام ۲۱۶ کار مددکاری هشت کودک شناسایی شد که هفت مورد به خانواده و یک نفر در مرکز ساماندهی شدند.

وی گفت: وضعیت یک هزار و ۲۱۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بررسی شد که بالغ بر ۱۲۴ هزار و ۱۸۰ نفرساعت کار مددکاری صورت گرفته است که در زلزله کرمانشاه نزدیک بر ۱۰۰ نفر زن با فوت همسر، سرپرست خانوار شدند.

این مسئول از ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفرساعت ارائه مداخلات آرام‌سازی تیم اورژانس اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: یک هزار و ۷۱۰ مورد مداخله تخصصی در بحران‌های فردی، خانوادگی و خانواده‌های حادثه‌دیده توسط اورژانس اجتماعی صورت گرفته است.

قادری در پایان به وضعیت مسکن مددجویان مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه پرداخت و یادآور شد: تعداد واحدهای نیازمند بهسازی در شهر یکهزار و ۱۹۸ و در روستا یکهزار و ۲۱۳ و واحدهای نیازمند تعمیر در شهر یکهزار و ۹۹۳ و در روستا یکهزار و ۶۱۶ است و در حال حاضر ۲۶۹ داوطلب در مناطق زلزله‌زده به امدادرسانی مشغول هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 29 آبان 96، کد مطلب: 4149252: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین