پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
تاکسی اینترنتی اوبر هک شد! در دنیای تکنولوژی همواره خبرهایی در مورد هک شرکت‌های مختلف منتشر می‌شود و این بار نیز اخباری در مورد هک تاکسی اینترنتی اوبر!

شعارسال : اطلاعات موجود خبر از هک تاکسی اینترنتی اوبر می‌دهد. یکی از پایگاه داده‌های اطلاعاتی شرکت اوبر که معروفترین سرویس تاکسی یاب آنلاین در جهان است مورد حمله قرار گرفت.

سال گذشته اطلاعات ۵۷ میلیون مشتری و راننده شرکت تاکسی آنلاین اوبر هک شد. شرکت اوبر توانست برای مدت یک سال این اتفاق را مخفی نگه دارد، اما چندی است که این خبر فاش شده است.

شرکت اوبر

اوبر (Uber) معروفترین سرویس تاکسی‌یاب آنلاین آمریکا بوده که در سان فرانسیسکو مسقر است. این اپ موبایل که قابل نصب بر روی تلفن هوشمند است، مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده اطلاع می‌دهد.

مدت پنج سال است که این شرکت تاسیس شده و در این مدت اوبر توانست تا پنج میلیارد دلار از سرمایه گذاران و سازمان‌های سرمایه گذاری جمع آوری نماید. اوبر همچنین در حال مبارزه با رقبایی مانند ال وای افتی در ایالات متحده است که در حال ورود به بازارهای رقابت در مناطق دیگر مانند آسیا، اقیانوسیه و اروپا هستند.

هک تاکسی اینترنتی اوبر و اظهارات شرکت

این شرکت در مورد هک تاکسی اینترنتی اوبر اعلام نمود که این حمله سال گذشته اتفاق افتاده و فقط برای یک بار بوده است. به گفته آنها طی این حمله اطلاعات شناسایی مربوط به رانندگان هک شده و در اختیار افراد خارج از شرکت قرار گرفته است. البته تاکنون هیچ گزارشی در مورد سواستفاده‌ از این اطلاعات منتشر نشده است.

کاترین تسی که مشاور امنیت داده‌های شرکت اوبر است در مورد هک تاکسی اینترنتی اوبر اعلام نمود که این شرکت در مورد حفاظت از حریم خصوصی مسئولیت دارد و کاملا جدی است. وی ادامه داد که این شرکت بابت هر گونه مشکلی که ممکن است به دلیل هک تاکسی اینترنتی اوبر برای کاربران ایجاد شود متاسف است.

البته به گفته مسئولین این شرکت، هک شدن اوبر روی درصد کمی از رانندگان فعلی و همچنین رانندگان سابق این شرکت در برخی ایالت‌های آمریکا صورت گرفته است.

اقدامات اوبر بعد از حمله به این شرکت

شرکت اوبر به تمام رانندگانی که تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند، یک اشتراک رایگان یکساله از سرویس حفاظت هویت آنلاین شرکت اکسپِرین را ارائه کرده است. این شرکت همچنین دادخواستی تنظیم کرده تا از این طریق بتواند به جمع آوری اطلاعات و همچنین کشف هویت هکرها بپردازد.

اعتراف اوبر در مورد حمله به اطلاعات این شرکت

هک اوبر در لحظه‌ای حساس اتفاق افتاد، زیرا این شرکت از سوی قانون گذاران و سرمایه گذاران و مشتریان زیر ذره بین قرار داشت.

به گفته اوبر این اطلاعات زمانی فاش شده است که این شرکت مشغول مذاکره با قانونگذاران آمریکایی درباره زیر پا گذاشتن قوانین حفظ حریم خصوصی بوده است.

شرکت اوبر اعلام نمود که لازم است تا از لحاظ قانونی به قانونگذاران و رانندگان اعلام شود که شماره پلاک خودروهایشان فاش شده است. شرکت اوبر همچنین ۱۰۰ هزار دلار به هکرها پرداخت کرده تا این اطلاعات را حذف کنند.

هک شدن این تاکسی‌یاب آنلاین در ادامه باعث اخراج مدیر ارشد امنیت این شرکت و همچنین یکی از کارمندان ارشد شد که مسئله هک را پنهان کرده بودند.

دارا خسروشاهی مدیر ارشد جدید اوبر، در این مورد اعلام نمود که هیچ عذر و بهانه‌ای در این باره ندارد و مشغول تغییر روند کسب وکار شرکت است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری تکراتو، تاریخ انتشار: 1 آذر 1396، کدخبر: - ، www.techrato.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین