پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
فرماندار چابهار گفت: شاخص دسترسی به آب آشاميدنی در چابهار 29 درصد در استان 71 درصد و در كشور 93 درصد است و بيش از ٤٠٠ روستا در چابهار بوسيله تانكر آبرسانی ميشود.

شعار سالفرماندار چابهار گفت: شاخص دسترسی به آب آشاميدنی در چابهار 29 درصد در استان 71 درصد و در كشور 93 درصد است و بيش از ٤٠٠ روستا در چابهار بوسيله تانكر آبرسانی ميشود.

منطقه سیستان و بلوچستان، ایوب درویشی در شورای اداری چابهار افزود: طرح توسعه سواحل مکران که به فرمان رهبر معظم انقلاب برای شهرستان چابهار در نظر گرفته شده است، به عنوان چشم انداز و پایه گذار توسعه بندر اقیانوسی چابهار است.

وی در ادامه همچنین به شاخص های آموزشی شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی در چابهار 1.9 مترمريع، در استان 2.69 مترمربع و در كشور 5.81 متر مربع است که این ارقام بیانگر نرخ پایین سرانه آموزشی در بندر اقیانوسی چابهار است.

وی اظهار کرد: حدود 73 هزار دانش آموز در حال تحصیل در شهرستان چابهار هستند ، و البته افزایش 7 هزار نفر دانش آموز در یک منطقه از شهرستان چابهار نشان از افزایش جمعیت در این منطقه از کشور است.

فرماندار چابهار گفت: ایجاد 369 مدرسه با اعتبار 440 میلیارد تومان،در چابهار اختلاف سرانه آموشی این شهرستان با کشور را به حداقل می رساند .

وی حاشیه‌نشینی را سد راه توسعه سواحل مکران دانست و گفت: در حال حاضر 40 هزار نفر جمعیت در محدوده یک هزار و 200 هکتاری مناطق حاشیه‌نسین چابهار به صورت غیررسمی زندگی می‌کنند که اگر فکری به حال آن نشود توسعه سواحل مکران با معضل جدی مواجه می‌شود.

درویشی خواستار تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی به چابهار شد و گفت: انتظار می‌رود با پیگیری اعضای شورای راهبردی روابط خارجی و مجوز مقام معظم رهبری 500 میلون دلار برای تکمیل زیرساخت‌های و محرومیت‌زدایی به چابهار اختصاص یابد.

فرماندار تصریح کرد: با وجود 3 پروژه ورزشی نیمه کاره، سرانه فضای ورزشی در شهرستان چابهار 16صدم، در استان 40 صدم و در كشور 75 صدم مترمربع است که بازهم با میانگین کشوری فاصله داریم.

وی ادامه داد: تنها بيمارستان شهرستان چابهار در سال 78 و با 48 تخت و با توسعه غیر متوازن به بهره برداری رسيده و در حال حاضر به 182 تخت رسیده است.

درویشی گفت: پروژه بيمارستان 540 تختخوابی چابهار که كه در سفر سال 94 و همزمان با سفر وزير بهداشت به این شهرستان مصوب شده با مشکلات اداری مواجه است و با تلاش های صورت گرفته ، به تازگی به مرحله صدور مجوز و تعیین زمین رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکید بر ایجاد توازن بین توسعه ملی و توسعه محلی، محرومیت های موجود در شهرستان چابهار ، توسعه ملی را تهدید می کند‌ .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:969-190-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین