پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن اقلیم خشک دارای باران کمی است که آب های بدست آمده نیز همین بارش ها به دلایلی تبخیر می شود.

شعار سال: اتابک جعفری" افزود: میزان بارش در استان تقریبا 20 میلیارد متر مکعب در سال است که 85 درصد آنها به دلیل اقلیم خشک، وزش باد و توفان تبخیز می شود.

وی تصریح کرد: از میزان 15 درصد باقی مانده این آبها هشت درصد که معادل 1،6 میلیارد متر مکعب روان آب است و هفت درصد نیز معادل 1،4 میلیارد متر مکعب به سفره‌های آب زیر زمینی استان نفوذ می‌کند.

جعفری از اجرای برنامه‌ها و طرح‌های ویژه برای نگهداشت این آب‌ها در استان خبر داد.

وی افزود: با توجه به این وضعیت نباید هیچ گونه توسعه کشاورزی را در زمین های محدوده بخش آب‌های زیر زمینی داشته باشیم زیرا اولویت وزارت نیرو و نظام جمهوری اسلامی به ترتیب بر تامین آب آشامیدنی، زیست محیطی، صنعت، خدمات و در آخر کشاورزی استوار است.

اتابک جعفری بیان کرد: به منظور حفاظت از منابع آب سیستان و بلوچستان باید فرهنگ‌سازی در زمینه عدم حفر چاه‌های غیرمجاز، عدم اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز، تغییر الگوی کشت، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و نصب کنتورهای هوشمند در بین اقشار مختلف مردم به ویژه کشاورزان سطح استان انجام شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1396، کد مطلب: 58797:www. isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین