پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه مقداری از زمین های کشاورزی مردم شمال استان در پشت دیوار امنیتی مرز قرار دارد باید دیوار در این قسمت ها هر چه سریعتر تخریب و برداشته شود.
شعارسال: علی اوسط هاشمی چهارشنبه شب در کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با هدف رفع مشکل رفت و آمد کشاورزانی که زمین های آنان در 2 طرف دیوار امنیتی مرزی قرار دارد، باید فقط در این قسمت های مشخص دیوار برداشته شود.

دیوار امنیتی در نزدیکی مرزهای ایران با افغانستان در سیستان ایجاد شده و به دیوار مرزی شهرت یافته است.

وی بیان کرد: برای ورود بیشتر سیلاب به تالاب بین المللی هامون باید برخی از دایک های مرزی ایجاد شده در این تالاب جمع آوری شود.

وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست با همکاری مرزبانی و شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان باید راهکارهای جایگزین برای برقراری امنیت در قسمت هایی که دایک های مرزی برداشته می شوند، ارائه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برداشتن دایک های مرزی نباید فرصتی برای ورود کالای قاچاق و مواد مخدر به داخل کشور شود بنابر این تامین امنیت در این قسمت ها باید به طور جدی مورد توجه باشد.

هاشمی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی کارشناسی باید تمام مسیرهایی را که منجر به ورود آب بیشتر به داخل تالاب بین المللی هامون می شود، را بازگشایی کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود پنج کانون داخلی منشا گرد و غبار در سیستان و بلوچستان باید هر چه سریعتر راهکارهای مقابله با این کانون ها به منظور ارائه در سطح ملی تدوین شود.

وی بیان کرد: نبود پوشش گیاهی مناسب سبب تشدید جریان گرد و غبار در سطح تالاب بین المللی هامون می شود بر این اساس باید مطالعاتی برای کشت گونه گیاهی مناسب با شرایط منطقه انجام شود.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هامون، هیرمند، نیروز و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد: 20 درصد آلودگی داخلی از نظر ریزگردها متاثر از تالاب جازموریان واقع در جنوب استان است که باید راهکارهای علمی و کارشناسی شده برای مهار ریزگردها در این تالاب تهیه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت کانون های بحرانی ریزگردها در تالاب بین المللی هامون و راهکارهای آن را ارائه کرد.

نیره ملایی اظهار داشت: در سال 94 در منطقه سیستان تنها 87 روز سالم داشتیم که در سال 95 به 140 روز سالم رسید.

وی تصریح کرد: شمار روزهای خطرناک در شمال سیستان و بلوچستان در سال گذشته 122 روز بود که امسال به 45 روز رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1395، کدخبر: 82441470، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
برای چی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین