پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
در حالی مسولان جهاد کشاورزی از حل مشکلات کشاورزان و دامداران استان خبر می دهند که در عمل هیچ اتفاقی رخ نداده است.
شعارسال: چندی پیش بود که کشاورزان دلگانی محصول هندوانه خود را برداشت کردند اما با مشکل وسیله نقلیه برای حمل این محصول روبه‌رو شدند معضلی پای دلالان را به بازار باز کرد و باعث شد آنها این محصولات را با قیمتی پایین تر از بازار خرید کنند.

این بی تدبیری مسئولین در حالی دامن کشاورزان دلگانی را گرفت که محصول هندوانه آنها بازار خوبی در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

مسئولین اما به هیچ عنوان زیر بار این کم کاری نرفتند و به هر نحوی توپ را به زمین کشاورزان انداختند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان در همین خصوص اظهار کرد: امسال کشت هندوانه به اندازه ای زیاد است که کامیون کافی برای حمل سایر اقلام کشاورزی از جمله گندم وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان با اعلام مخالفت با کشت هندوانه خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردها کشت هر کیلو هندوانه حدود دو هزار لیتر آب نیاز دارد و این موضوع سبب خشک شدن بسیاری از چاه های منطقه شده است.

بامری ادامه داد: بسیاری از مردم این منطقه زمین های زراعی خود را به افرادی از یزد و اصفهان اجاره داده اند و در حقیقت سود حاصل از فروش محصولات به جیب افراد غیر بومی می رود در حالی که منابع زیر زمینی این منطقه خشک و نابود می شوند.

در حالی متولیان کشاورزی مصرانه تلاش می کردند پای خود را از مشکلات هندوانه کاران دلگانی پس بکشند خبر رسید که به دلیل نبود کمباین محصولات گندم و جو کشاورزان دلگانی درو نشده است.

ابراهیم بامری از کشاورزان بخش جلگه چاه هاشم دلگان با بیان اینکه 7 ماه برای محصول گندم خود زحمت کشیدیم که آن را برداشت کنیم اظهار کرد: حالا که وقت درو شده است، کمباینی نیست که آن را برداشت کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکماه از آغاز فصل برداشت این محصول گذشته است افزود: به کجا مراجعه کنیم و این معضل خود را به که بگوییم.

این مشکل کشاورزان حتی با انتقاد امام جمعه دلگان هم مواجه شد به طوری که وی با اشاره به مراجعه تعدادی از کشاورزان به دفتر امام جمعه و گلایه کشاورزان از نبود کمباین جهت برداشت محصولات گندم خود اظهار کرد: مسئولان بخش کشاورزی وظیفه دارند که مشکلات کشاورزان را برطرف کنند.

وی افزود: کشاورزان بعد از ماه ها زحمت تمام چشم امیدشان به همین گندمی است که هنوز درو نشده است.

امام جمعه دلگان تصریح کرد: مسئولان نباید در مقابل این کشاورزان کوتاهی کنند، چون آنها تنها دسترنجشان همین کشاورزی است و تنها از همین راه امرار معاش می کنند.

در هر حالی که به نظر می رسد مسئولان جهاد کشاورزی استان قرار نیست چتر حمایت خود را بر سر کشاورزان قرار دهد که روز گذشته خبر رسید دامداران زاهدانی به دلیل عدم حمایت از سوی متولیان دست به اعتراض زده اند.

آنها به دلیل عدم تحویل شیر تولید خود توسط کارخانه داران زاهدانی و فاسد شدن بیش از ده تن از محصولاتشان خواهان پیگیری مشکلات خود بودند.

در همین خصوص اما رضا نجفی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان از حل شدن مشکل دامداران زاهدانی خبر داد و گفت: در جلسه ای که با معاون استاندار داشتیم قرار شد 10 تن شیر مازاد استان به کارخانه پگاه کرمان منتقل شود که از فردا مشکل دامداران حل و می توانند با مراجعه به مراکز جمع آوری شیر و کارخانه شیر مهندس زیرکی شیر خود را تحویل نمایند.

یکی از دامداران زاهدانی با اشاره به اوضاع درهم برهم خرید و فروش شیر گفت: چرا مسئولان چاره ای اساسی نمی اندیشند و وعده هایشان فقط برای مدت کمی به قوت خود باقیست و بعد از آن روز از نو روزی از نو؟

در هر حال دامدارانی که با وعده مدیر جهاد کشاورزی انتظار تحول در بازار کساد خود را داشتند روز پنج شنبه هم با همین مشکل روبرو شدند و بازهم کارخانه داران از خرید محصولاتشان امتناع کردند تا وعده های آقای مدیرکل هم کارساز نیفتد!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری نیمروز، تاریخ انتشار: جمعه 24 اردیبهشت 1395، کدخبر: 423157 ، www.khabarnimrooz.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین