پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
وزیر نیرو در سفر به استان کرمانشاه و در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده، با تاکید بر اینکه آب و برق نقاط غرب کشور دارای وضعیت پایداری است، اعلام کرد: از نظر تولید برق مشکلی در منطقه وجود ندارد؛ در زمینه گرمایش چادرهای نصب شده با بخاری‌های برقی نیز با توجه به استفاده از شبکه فشار ضعیف طبیعتا محدودیت‌هایی وجود دارد، ولی با اولویت سعی خواهیم کرد ضمن رعایت جنبه‌های ایمنی موضوع گرمایش چادرها در این شرایط اضطراری نیز برطرف شود.

شعار سالوزیر نیرو در سفر به استان کرمانشاه و در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده، با تاکید بر اینکه آب و برق نقاط غرب کشور دارای وضعیت پایداری است، اعلام کرد: از نظر تولید برق مشکلی در منطقه وجود ندارد؛ در زمینه گرمایش چادرهای نصب شده با بخاری‌های برقی نیز با توجه به استفاده از شبکه فشار ضعیف طبیعتا محدودیت‌هایی وجود دارد، ولی با اولویت سعی خواهیم کرد ضمن رعایت جنبه‌های ایمنی موضوع گرمایش چادرها در این شرایط اضطراری نیز برطرف شود.

رضا اردکانیان تصریح کرد: در زمینه موضوع آب نیز از ساعات ابتداییزلزلهتاکنون با همکاری تمامی شرکت‌های استان کرمانشاه، همچنین استان‌های معین شرایط خوبی در منطقه برقرار و آب نقاط زلزله‌زده دارای کیفیت مناسب و در دسترس است؛ در حال حاضر نیز آمادگی داریم تا مردم برای اسکان موقت نیز دغدغه و مشکلی نداشته باشند.

اردکانیان به خسارت‌های وارده به تاسیسات آب وبرقبر اثر زلزله غرب کشور اشاره کرد و افزود: در فاصله ۱۲۵ کیلومتری کانون زلزله ۲۲ سد بزرگ وجود دارد که ۲۰ سد در دست بهره‌برداری و دو سد بزرگ نیز در دست ساخت است. وی تاکید کرد: مهم‌ترین دغدغه ما پس از نخستین لحظات وقوع زلزله مساله ایمنی و پایداری سدها بود که با بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم‌های فنیوزارت نیروپس از بروز زلزله مشخص شد که هیچ جای نگرانی وجود ندارد و این مهم نقطه دلگرم‌کننده و روشنی در کارنامه مهندسی کشور بود؛ چرا که این سدها توسط مهندسان و مشاوران ایرانی و به همت پیمانکاران داخلی طراحی و ساخته شده است. وزیر نیرو گفت: به هر حال کشور ما خشک و کم آب است و مساله آب جزو مهم‌ترین چالش‌های اصلی کشور است ولی بنده به‌عنوان وزیر نیرو عرض می‌کنم مهم‌تر از مساله آب و بزرگترین تهدید جدی برای کشور موضوع زلزله است.

اردکانیان افزود: با توجه و تکیه بر دانش روز، استفاده از تجربیات داخلی و خارجی، همکاری بین دستگاه‌های مسوول و پشتیبانی مردم و مصرف‌کنندگان می‌توان در جهت غلبه بر چالش کم آبی حرکت کرد اما بحث زلزله موضوع جدی است. وی تصریح کرد: باید سیستم‌ها را ایمن‌تر، ساختمان‌ها را مقاوم‌تر و سازه‌های زیربنایی همچون تاسیسات آب و برق را بازبینی کنیم و این مهم عملی نیست مگر اینکه ما درس‌های گران‌قیمتی که از زلزله می‌گیریم را فراموش نکنیم. وزیر نیرو دستیابی به این مهم را مستلزم مستندسازی و بررسی دقیق فنی دانست و گفت: باید همکاران ما نیز در وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها به این مساله توجه کنند و به سمتی برویم که زلزله مساله خسارت‌بار جدی برای کشور ما نباشد. در عین حال، معاون برق وانرژیوزیر نیرو گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ میلیارد تومان به تاسیسات برق مناطق زلزله‌زده خسارت وارد شده که سعی شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن این شبکه بازسازی شود. هوشنگ فلاحتیان اظهار کرد: خوشبختانه به‌دلیل سازماندهی مناسبی که مجموعه‌های برق در مناطق زلزله‌زده داشتند بلافاصله توانستند وارد عمل شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به بازسازی دوباره شبکه‌ها و پست برق در منطقه کنند.معاونبرق و انرژی وزیر نیرو افزود: حوادث زلزله سرپل ذهاب به ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه‌های توزیع، به بیش از ۲۸۵ترانسفورماتور، همچنین به پست‌های ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت این شهر خسارت وارد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:۳۳۱۹۹۷۸، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین