پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
ایده‌پرداز کمپین#فقط_هزار_تومن دانشگاه گیلان گفت: این کمپین طی ۷ روز توانست مبلغ ۵۹ میلیون تومان را جهت کمک به زلزله‌زدگان جمع‌آوری کنند.

شعارسال:امیرحسین کریمی دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان گفت: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه دانشجویان دانشگاه گیلان اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی دانشگاهیان نمودند.

کریمی بیان کرد: جمع‌آوری کمک نقدی اقدامی بود که حدودا دوماه پیش در دانشگاه ما برای کمک به هزینه‌های درمانی یکی از دانشجویان که دچار بیماری سرطان بود، انجام شد. عموم دانشگاهیان با واریز وجه به شماره کارت اعلام شده، 64 میلیون تومان به این دانشجو کمک کردند و این یک تجربه خوب از جمع‌آوری کمک برای ما بود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اما طی دو روز تنها حدود 7 میلیون تومان کمک نقدی برای زلزله زدگان در دانشگاه جمع آوری شد. ما احساس کردیم که این مبلغ نهایت کمکی است که می‌توان از دانشجویان و اساتید جمع آوری کرد. درنتیجه به فکر یک راه جدید افتادیم.

طراح کمپین فقط هزار تومن عنوان کرد: در سطح شهر مشاهده می‌شد که مردم خجالت می‌کشند کمک‌های کمتر از پنج هزار تومن خود را به صندوق‌ها بریزند. ما با توجه به این شرایط تصمیم گرفتیم کمپین فقط هزار تومن را با دو شعار هزار تومن کم نیست و هزار تومن عیب نیست در سطح شهر راه‌اندازی کنیم. در نتیجه به دنبال گرفتن مجوز برپایی چادر کمیین در مرکز شهر یعنی میدان شهرداری رشت رفتیم.

وی افزود: در روز اول تنها به مدت 4 ساعت این کمپین اجرایی شد و دانشجویان برای اعلام کمپین و جلب توجه مردم زنجیره انسانی درست کردند. اتفاق جالبی که رخ داد جمع آوری 000 7777 تومان در این چهارساعت بود که از مبلغ کمک‌های دانشگاهیان در طی دو روز گذشته‌اش بیشتر شد.

کریمی اظهار کرد: این اتفاق انگیزه‌‌ی حضور دانشجویان بیشتری از همه طیف‌های سیاسی و فرهنگی، برای کمک به کمپین در ساعات جمع‌آوری کمک را ایجاد کرد. همچنین اعتماد مردم نیز روز به روز به این کمپین بیشتر و فضای مناسبی در استان ایجاد شد.

ایده‌پرداز کمپین فقط هزار تومن بیان کرد: هر روزی که از اجرای کمپین می‌گذشت کمک‌های مردمی بیشتر می‌شد. به طوری که در روز آخر کمپین مبلغ ده میلیون تومان کمک جمع آوری شد. مردم نیز بازخوردهای خوبی نسبت به این کمپین داشتند. یکی از روزهای اجرای کمپین یک خانم پس از پرداخت کمک نقدی خود چند دقیقه ایستاد و توضیحات یکی از دانشجویان در رابطه با وضعیت منطقه زلزله زده را گوش داد و ناگهان کاپشن بچه خود را از تن او درآورد و برای کمک به زلزله زدگان اهدا کرد. بعضی از مردم هم به نام کمپین توجه نمی‌کردند و مبالغ بیشتری کمک می‌کردند. بازاری‌های سطح شهر هم به کمپین کمک‌های قابل توجهی کردند به طور مثال یکی از کفش فروشان هفتاد جفت کفش را اهدا کرد. فرد دیگری ده‌ها متر پلاستیک زخیم کمک کرد. در پایان توسط این کمپین مبلغ پنجاه و نه میلیون و چهارصد و بیست و سه هزار تومن طی هفت شب جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: این کمپین مانند یک حلقه اتصال بین دانشجویان و مردم بود. اعتماد مردم به دانشجویان وجود داشت اما مسیری نبود که آنها بتوانند ارتباط برقرار کنند. این اتفاق یک پیام بزرگ برای مسئولین و دانشجویان دیگر بود که مردم به این مقدار به دانشجویان اعتماد دارند.

کریمی عنوان کرد: بنا به اطلاعات موجود، اکنون بیشترین نیاز اسکان و گرمایش برای خانواده هاست. چادر نمی‌تواند پاسخ خوبی برای نیاز اسکان باشد. یک شرکت مهندسی در همین راستا، سازه‌های فوق سبک ضدسرما را به ما پیشنهاد دادند که به صورت یک کانکس پیشرفته است. هزینه‌ی این سازه‌ها به ازای هر متر 700 تا 800 هزار تومان است که برای یک کانکس 25 متری مبلغی بالغ بر 18 میلیون تومان هزینه دارد اما شرکت مهندسی مذکور به ما وعده داده‌اند که این سازه‌های 25 متری را با هزینه 4 میلیون تومان تامین کند. سازه‌ها نیز با کمک خود مردم برپا می‌شوند . همچنین جهت تامین گرمایش مناسب، بخاری برقی و بخاری نفتی برای این عزیزان تهیه خواهیم کرد. 

دانشجوی مکانیک دانشگاه گیلان اعلام کرد: کمک‌های نقدی اولیه‌ای که از دانشجویان جمع‌آوری شده بود به همراه کمک‌های غیرنقدی روزهای اول توسط تیم اعزامی دانشجویان به دست مردم زلزله زده کرمانشاه رسید
محموله دوم کمک‌های ما که انشالله با بررسی اساتید هیئت علمی عمران دانشگاه تهیه خواهند شد توسط دانشجویان به دست مردم خواهد رسید.

کریمی در پایان گفت: متاسفانه چیزی در قانون به عنوان زنجیره دانشجویی و حضور دانشجو وجود نداشت و برای حضور در شهر مجوزهای مختلفی باید اخذ کرد. یک حلقه‌ای باید بین مسئولین استانی و مسئولین شهری و دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی باشد که آنها مستقیما به مسئولین مراجعه نکنند و تشکل‌های دانشجویی خیلی راحت‌تر بتوانند با مردم ارتباط بگیرند و این ارتباط خیلی از مشکلات فرهنگی اجتماعی را حل خواهد کردتشکل ها سازمان های مردم نهاد دانشجویی هستند که ارتباط آنها با شهر می‌تواند خیلی از مشکلاتی که شاید برای مسئولین پیچیده به نظر برسد به راحتی با حضور مسئولین مشکلات برطرف می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 7 آذر 96، کد خبر:648809 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین