پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه عزم جدی برای اجرای قانون رسیدگی به اموال مقامات وجود ندارد، گفت: در حال حاضر ما در کشور کمبود قانون نداریم و حتی برای رسیدگی به اموال مقامات و مسئولان قانون خوب و به اندازه کافی هم وجود دارد.

شعارسال : عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار ،اجرا نشدن قانون رسیدگی به اموال مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام را ناشی از ضعف قانون مصوب مجلس دانست و اظهار کرد: وقتی یک فرد مسئولیت می‌گیرد و یک‌باره صاحب ثروت میلیاردی می‌شود باید بر ثروت وی نظارت و اموال وی بررسی شود.


وی با اشاره به اجرا نشدن قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام پس از گذشت دو سال از تصویب و ابلاغ آن، افزود: یکی از دلایل معطلی این قانون، کامل نبودن قانون و نیاز داشتن به آئین‌نامه برای اجراست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی قوانین جامع و مانع نیستند، خاطرنشان کرد: اگر قانون خوب نوشته، تدوین و تصویب شود نیازی به آئین‌نامه نیست، در مسیر اجرا قرار می‌گیرد و تاخیری در اجرا به‌وجود نمی‌آید.

یوسفیان با طرح این سوال که چرا نمایندگان قانون را طوری می‌نویسند که به آئین‌نامه نیاز باشد، تصریح کرد: این ضعف به خود مجلس برمی‌گردد و اصولا مجلس هم در بعد قانون‌نویسی و هم در بعد نظارت ضعف دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ما در کشور کمبود قانون نداریم و حتی برای رسیدگی به اموال مقامات و مسئولان قانون خوب و به اندازه کافی هم وجود دارد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در پایان با اشاره به اینکه با قانون‌های قبلی هم می‌شود اموال را بررسی کرد، متذکر شد: برای بررسی اموال مقامات نیاز به قانون جدید نبود و با توجه به قوانین موجود، قوه قضائیه می‌تواند به هر نوع فسادی رسیدگی کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری راه دانا، تاریخ انتشار: 9 آذر 1396، کدخبر: 1247382، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین