پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۱۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶
عباس پاپی‌زاده در پاسخ به این سوال که «آیا تا کنون طرحی برای شفاف شدن آرای نمایندگان مجلس و انتشار عمومی آن در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مطرح شده است؟» گفت: «تا کنون چنین پیشنهادی نبوده است. ولی پیشنهاد خوبی است که می‌توانیم روی آن کار کنیم».

شعارسال: موضوع شفافیت آرای نمایندگان مجلس، مدتی است در فضای جامعه و به تبع آن در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شده است. موضوعی که با اجرایی شدن آن، عملا راه برای زد و بندهای پشت پرده و فسادهای احتمالی بسته خواهد شد. با توجه به جایگاه ویژه مجلس و نقش تعیین کننده آن در قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون، حاکم شدن شفافیت در مجلس، سرآغازی خواهد بود بر شفافیت در سایر قوا و دستگاههای کشور. در همین راستا خبرنگار در گفتگوهایی جداگانه با برخی نمایندگان مجلس و به ویژه اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی که نقشی محوری در حاکم شدن شفافیت در مجلس دارند، نظرات آنان را در این باره جویا شده است.

عباس پاپی‌زاده نائب رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که «آیا تا کنون طرحی برای شفاف شدن آرای نمایندگان مجلس و انتشار عمومی آن در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مطرح شده است؟» گفت: «تا کنون چنین پیشنهادی نبوده است. ولی پیشنهاد خوبی است که می­توانیم روی آن کار کنیم».

نماینده مردم دزفول درمجلس دهم ضمن ابراز موافقت قاطع خود با شفاف شدن آرای نمایندگان، در پاسخ به این سوال که «در صورتی که طرحی در این زمینه به کمیسیون ارائه شود، به نظر شما رأی می‌آورد؟» گفت: «تا کنون چنین بحثی نداشتیم. به همین خاطر برآورد نظرات نمایندگان را نمی‌دانم. ولی فکر می­کنم با توجه به این­که به شفافیت کمک می­کند، به احتمال زیاد بتوانیم در این زمینه رأی بگیریم».

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عیار آنلاین، تاریخ انتشار: 23فروردین1397 ، کدخبر: 272113 : www.ayaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
کاش این شفافیت ها در تمامی ابعاد حکومتی کشور انجام میشد ؛ نیازمند شفاف سازی در همه امور اداری هستیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین