پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۶۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
مرجع تقلید شیعیان گفت: کشوری که دانشگاهش تنها پشت‌میزنشین تربیت کند، این کشور به سمت فقر در حال حرکت است، خروجی دانشگاه باید وارد صنعت و کشاورزی و تولید شود و پشت‌میزنشینی مشکلی را از کشور حل نمی‌کند.

شعارسال:مرجع تقلید شیعیان گفت: کشوری که دانشگاهش تنها پشت‌میزنشین تربیت کند، این کشور به سمت فقر در حال حرکت است، خروجی دانشگاه باید وارد صنعت و کشاورزی و تولید شود و پشت‌میزنشینی مشکلی را از کشور حل نمی‌کند.

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) سراسر کشور که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: کمک به محرومان یک امر عاطفی و انسانی است و همه مردم جهان با هر عقیده و دینی این کار را انجام می‌دهند، اما یک فرق جوهری بین ما و آن‌ها در موضوع کمک به دیگران وجود دارد.

وی ادامه داد: آنکه امام(ره) و انقلاب به وجود آورد چیزی فراتر از کمک کردن به فقیر است، طبق بیان حضرت امیر (ع) باید گردن فقر را زد، باید توانایی تولید و اشتغال داشته باشیم؛ این، کمیته امداد امام خمینی(ره) است و این مهم به پشتوانه بانکداری اسلامی محقق می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: مزدوری در اسلام مکروه است، باید افراد برای خود کار کرده و باعزت و کرامت، کار و خود را اداره کنند، تنها سیر کردن افراد در اسلام مسئله نیست، بلکه مسئله «اکرام» افراد در اسلام مطرح است.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم ابراز کرد: هرگز در قرآن از ندار به فاقد یاد نشده است، تعبیر قران کریم "فقیر" است و از منظر قرآن "فقیر" کسی است که ستون فقراتش شکسته است، به‌عبارت‌دیگر ملتی که اقتصاد پویا و مانا ندارد و جیب و کیفش خالی است، ستون فقراتش شکسته است، به‌این‌ترتیب ما داریم با دست خود عضو کمیته امداد تربیت می‌کنیم، کشوری که دانشگاهش تنها پشت‌میزنشین تربیت کند، این کشور به سمت فقر در حال حرکت است، خروجی دانشگاه باید وارد صنعت و کشاورزی و تولید شود، پشت‌میزنشینی مشکلی را از کشور حل نمی‌کند.

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم در کمک به حادثه دیدگان زلزله اخیر در کشور خاطرنشان کرد: ما اگر اختلاس، نجومی و ربا نداشته باشیم، مردم، مردم خوبی هستند و نشان دادند که کشور را خواهند ساخت، لذا ما باید با فقر مبارزه کنیم که کاری عقلی است و به کارهای عاطفی صرف بسنده نکنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه اذعان کرد: طبق فرمایش قرآن کریم، بهره انفاق کننده بیش از کسی است که انفاق را دریافت می‌کند، آیه 265 سوره بقره در خصوص زکات دهنده می‌فرماید، زکات دهنده در حقیقت ریشه خود را محکم و تثبیت می‌کند یعنی به‌پای ریشه خود آب می‌ریزد؛ «وَ مَثَلُ الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ تَثْبیتاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ »، ثواب بردن امر دیگری است اما مهم‌ترین مسئله «تَثْبیتاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ» است، کسی که انفاق می‌کند جایگاه خود را تثبیت می‌کند.

وی تصریح کرد: کشور این ثابت و محکم بودن را لازم دارد، این فرق بین کمیته امداد اسلامی و کمیته امداد غیر اسلامی است، کمیته امداد اسلامی به دنبال «تَثْبیتاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ» است که موضوعی است عقلی، اما کمیته امداد غیر اسلامی تنها به دنبال همان بعد عاطفی کار است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر حفظ آبروی مؤمن در اسلام بیان کرد: ما در حفظ آبروی مردم، امین‌الله هستیم و آبروی انسان، امانت الهی است، آبرو و اعتماد به کمیته امداد باید حفظ شود و در سایه این اعتماد به مجموعه شما، قرض‌الحسنه نیز باید تقویت گردد، مردم شما را امین پول خود می‌دانند اگر خدای‌نکرده یک نفر از شما آلوده باشد، این آبرو و اعتماد لطمه خواهد خود و جبران آن دشوار خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت الف ، تاریخ انتشار9آذر 96،کدخبر: 3960909152، www.alef.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
نظر مرجع تقلید شیعیان کاملا درسته و اگر با این نظریه بریم جلو موفق میشیم ن.ف83
میترا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
متن خبر خیلی مهمه باید توی جامعه بهش توجه بشه ن.ف۸۳
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
خیلی موضوع مهمیه و زیاد بهش توجه نمیشه ن.ف۸۳
برزو
Norway
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
متاسفانه تمامی دانشگاه های کشور نفرات کار نابلدی تربیت میکنن که نهایتا چند درصد محدودشون میتونن تو حیطه اختصاصیشون کار کنن...دلیلش هم تقلیدکورکورانه از کشورای غربی در زمینه متد های آموزشیه....باید از نو ساخت


ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین