پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
پورحیدری گفت:صید بی رویه صیادان چینی با کشتی و تور‌های بزرگ، خطر جدی است که زیست بوم خلیج فارس را تهدید می‌کند.

شعار سال: ابراهیم پورحیدری عضو اتاق بازرگانی بندرعباس با اشاره به اینکه بندرشهید رجایی نسبت به سایر بنادر شرایط بهتری دارد، اظهار کرد: بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کشور و سومین بندر جهان به لحاظ وسعت با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما، دسترسی به آب‌های آزاد، تخلیه اتوماتیک، حمل نقل ریلی و جاده‌ای و انبار‌های بزرگ است که بیشترین مبادلات صادرات و واردات در آن صورت می‌گیرد.

وی افزود:بندر شهید بهشتی وشهید باهنر بیشتر برای پهلوگیری لنج و کشتی‌های کوچک مناسب است و بیشتر بازرگانان امارات از این بندر برای صادرات و واردات استفاده می‌کنند.

پورحیدری، با اشاره به صادرات تولیدات کشاورزی به سایر کشور‌ها افزود:عمده صادرات محصولات کشاورزی خرما، نارنگی و سیفی جات که با توجه به شرایط اقلیمی به کشور‌های روسیه و اروپا صادر می‌شود.

این عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه صنایع سنگین اشتغالزایی خوبی را در منطقه ایجاد کرده ایم، یادآور شد: استقرار صنایع مادر و سنگین مانند فولاد و آلومینیوم هرمزگان در غرب استان ۱۲ هزار شغل به طور مستقیم ایجاد کرده است که سهم اهالی بندر عباس کمتر از ۵۰ درصد است و عمده نیروی آن‌ها از سایر استان‌ها کشور تامین شده است.

پورحیدری، با بیان اینکه ایجاد کارخانه‌های بسته بندی برای میگو در افزایش صادرات آن تاثیر داشته است، تصریح کرد:میزان برداشت میگو در سال ۱۳ هزار تن است که ۷۰ درصد آن به کشور‌های اروپایی، چین و ویتنام صادر می‌شود که با احداث کارخانه‌های بسته بندی بازار‌های بهتری برای این محصول را شاهد هستیم.

وی با اشاره به صید بی رویه صیادان چینی در بندرعباس اظهار کرد:مشکل اصلی که زیست بوم آبزیان هرمزگان را به خطر انداخته صید بی رویه صیادان چینی است که از شیلات مجوز صید ماهی یال دار گرفته اند و با کشتی‌های پیشرفته و تور‌های بزرگ انواع آبزیان و حتی گونه‌های کمیاب را نیز صید می‌کنند.

پورحدری، با اشاره به اینکه برخورد با صیادان چینی نیاز به جدیت بیشتری دارد، یادآورشد: تا به حال اعتراض‌هایی نسبت به عملکرد این صیادان چینی شده است که به دلیل کمبود نظارت و عدم قاطعیت از سوی دستگاه نظارتی با نوشتن یک تعهد به پایان رسیده اما در عمل صیادان چینی به صید بی رویه خود ادامه می‌دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 9 آذر 96، کد مطلب: 6340885، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین