پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
حسن صالحی ،رییس سازمان شیلات ایران بار دیگر حضور کشتی های صیادی چینی را در آب های سرزمینی کشور رد کرد و گفت: ۱۰۰ درصد شناورها متعلق به شرکت های ایرانی هستند و فراتر از ده مایل از ساحل، ماهیان ریز را صید می کنند.
شعارسال: حسن صالحی اظهار داشت: حضور کشتی های چینی در آب های سرزمین جنوب ایران، برداشت درستی نیست، زیرا ما ۵۰ تا ۶۰ شناور داریم که تمام سهامداران آن ایرانی هستند و حدود ۲۵ درصد این شناورها ممکن است ساخت چین باشند.

وی با بیان این که شناورها ساخت اروپا، ژاپن،تایلند،ایران و چین هستند، تصریح کرد:در راستای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در سال جاری، تقویت شناورسازی های داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی گفت: شناورهای مذکور در آب های سرزمینی صید نمی کنند و از این رو تاثیری در صید سنتی ما ندارند.

وی ادامه داد: این شناورها در دریای عمان و در آب های مشترک عمان و ایران و حتی پاکستان هستند و ممکن است بعضی از آنها از کاپیتان ها، متخصصان و صیادان خارجی استفاده کنند، زیرا دانش و تکنولوژی صید ماهیان ریز را در کشور نداریم.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: در صید با رشته قلاب نیز از کارشناسان هندی استفاده می کنیم، زیرا در گذشته دانش این نوع صید را در اختیار نداشتیم.

وی درباره عمق صید توسط شناورها گفت: این شناور ها در مناطقی که عمق دریا بیش از ۳۰۰ متر است، صید ماهیان ریز و یا فانوس ماهیان را انجام می دهند و در واقع آنها صید میان آبی دارند و به هیچ وجه تور آنها به کف دریا و به عمق نمی رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که عمر ماهیان ریز یک سال و نیم است، اظهار داشت: ماهیان ریز برای تهیه پودر ماهی مورد نیاز کشور و به منظور توسعه آبزی پروری کاربرد دارد و به این ترتیب از خروج مقادیر زیادی ارز جلوگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد که سال گذشته شناورها ۲۴ هزار تن فانوس ماهی صید کردند.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 14 مرداد 97 ، maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
والا نماینده های مجلس هم این موضوع رو تایید کردن، ما که نفهمیدیم چی شد انقدر موضوع رو پیچوندن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین