پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
قراداد 720 میلیون یورویی ساخت واگن بین ایران و کره جنوبی امضا شد. بر اساس این قرارداد 450 واگن مسافری ریل باس برای قطارهای حومه ای در مدت شش سال و نیم بصورت مشترک بین ایران و کره جنوبی با تامین مالی کره ساخته می شود.
شعارسال :عباس آخوندی در مراسم امضای این قرارداد گفت: این قرارداد در زمان تولید 1000 شغل مستقیم و 1700 شغل غیر مستقیم و در زمان بهره برداری 2000 شغل ایجاد می کند.

به گفته آخوندی در قراردادی دیگری که قبلا بین ایران و کره جنوبی امضا شده 150 واگن در حال ساخت است که با قرارداد جدید در مجموع به 600 واگن میرسد.

آخوندی افزود:با اضافه شدن این واگن ها به ناوگان مسافری جابجایی به 70 میلیون نفر در سال می رسد.

آخوندی توسعه قطارهای حومه ای را در راستای برنامه ششم توسعه و کمک به محیط زیست و کاهش آلودگی کلان شهرها ذکر کرد.

همچنین سعید محمد زاده مدیرعامل راه آهن نیز در این مراسم گفت:تفاوت قرارداد جدید با قراردادهای قبلی افزایش سهم ایران و کیفیت بالاتر ناوگان است.

به گفته محمد زاده ساخت ناوگان ها در داخل کشور خواهد بود و برخی تجهیزات در کره ساخته می شود و به ایران منتقل می شود.

محمد زاده افزود:در یک ماه آینده شرکت قطارهای حومه ای تاسیس می شود که مدیریت قطارهای را بر عهده می گیرد اما بهره برداری و تامین نیروی انسانی بر عهده بخش خصوصی خواهد بود.

گفتنی است،قراداد ساخت 450 واگن بین راه آهن ایران شرکت ایریکو و شرکت کره ایی هیوندایی روتم امضا شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار:11 آذر 1396، کدخبر: 3960911148،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین