پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
مدیرعامل شرکت راه‌آهن از ضرر ۸۰۰ میلیاردی راه‌آهن در بخش مسافر در سال ۹۵ به دلیل پرداخت یارانه‌های پنهان به این بخش خبر داد .

شعار سال: سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مجمع عمومی بودجه شرکت راه آهن که با حضور اعضای مجمع برگزار شد، اظهار کرد: باوجود فشارهای مختلف و کسری بودجه، برنامه‌های راه آهن طی چهار سال گذشته را پیگیری و ادامه دادیم و در حال حاضر نسبت به سال 95 افزایش عملکرد در بار داخلی و ترانزیت داریم.

وی در ادامه افزود: در سال 97 اهداف کمی در قالب برنامه ششم در نظر گرفته شده است که بر اساس آن باید در حمل بار زمینی کشور از مجموع بار داخلی و ترانزیت به 30 درصد و در حمل مسافر به 20 درصد برسیم.

مدیرعامل راه آهن با بیان این که برنامه سال 97 برای نیل به این اهداف تدوین شده است، گفت: با توجه به آنچه که در سیاست های نظام مطرح است، هدف گذاری ها برای توسعه حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود : در این زمینه راه آهن تمام تلاش خود را به کار گرفته، به طوری که در سال 95، نزدیک به 800 میلیارد تومان در حوزه مسافر ضرر کردیم که این زیان ناشی از یارانه هایی است که شرکت راه آهن به حمل و نقل مسافر به شکل پنهان می پردازد.

مدیرعامل راه آهن، تحمیل این یارانه ها به راه آهن را موجب کسری بودجه و درآمد این شرکت دانست و گفت: در جلساتی که با همکاران در سازمان برنامه و بودجه داشتیم، این کسری و ضرر و زیان تایید و پیشنهاد شد که به ازای هر مسافر کیلومتر، مبلغی برای شرکت راه آهن در نظر گرفته شود.

وی همچنین تاکید کرد: اگر این امر صورت نگیرد به آن معنی خواهد بود که هزینه بلیت مسافری در شبکه برای بخش های دور برد دو برابر و بخش های حومه ای 7 برابر خواهد شد که این مسئله چندان قابل قبول نیست.

محمد زاده در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری های مختلفی که انجام می شود و بودجه انتزاعی که از مجمع انتظار داریم، این مشکلات حل شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 16 آذر 96، کد مطلب: 6351193، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین