پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
مشاور اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری یزد با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری طبیعت در استان یزد، اظهار داشت: متأسفانه برنامه مشخصی برای توسعه گردشگری طبیعت در استان یزد وجود ندارد.

شعار سال: عماد تشکری با اشاره به اینکه یزد به فاصله کوتاهی دارای مناطق کوهستانی و مناطق ییلاقی است و هم‌چنین به‌واسطه داشتن مناطق کویری بکر به‌عنوان یک پایگاه گردشگری طبیعی پتانسیل سرمایه‌گذاری را دارد اظهار داشت: متأسفانه در این استان مقدماتی برای جذب توریست طبیعت صورت نگرفته و همواره این حوزه در حاشیه بوده است.

وی افزود: ظرفیت‌های طبیعی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های انسانی است که در این زمینه کار اساسی صورت نگرفته است و ما بیشتر بر روی گردشگری فرهنگی متمرکز بوده‌ایم.

تشکری به لحاظ درآمدزایی گردشگری طبیعت را در سطح بالاتری نسبت به گردشگری فرهنگی دانست و تأکید کرد: به‌صورت گذری و در مقاطع مختلف طرح‌های مختلفی اجراشده؛ اما هیچ‌کدام از این طرح‌ها منجر به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان یزد نشده است.

مشاور اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری پتانسیل بالقوه وجود دارد و برای بالفعل شدن آن نیاز به تمرکز، سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری صحیح برای ایجاد زیرساخت‌هاست گفت: در گوشه و کنار شهرستان‌ها به‌واسطه وجود تفاوت‌های جغرافیایی از ابرکوه و هرات که فعالیت اقتصادی آن‌ها متکی بر کشاورزی است تا اردکان و میبد که بیشتر بر فعالیت‌های صنعتی متمرکز هستند می‌توان مناطق جاذب گردشگر را یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به پتانسیل یزد در این عرصه تمرکز ویژه‌ای بر کوه‌نوردی و کویر نوردی است که جاذبه‌های خاص خود را دارد و بسیاری از کشورهای عربی از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه برنامه مشخصی برای توسعه اکوتوریسم در استان یزد وجود ندارد و در بخش‌های خصوصی و دولتی سیاست‌گذاری‌های خاصی صورت نگرفته است.

تشکری در پایان با اشاره به جهانی شدن شهر یزد، خاطرنشان کرد: ما باید از این برند به‌عنوان یک فرصت برای ارتقای اکوتوریستم در استان استفاده کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 11 آذر 96، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۹۱۱۰۰۰۶۱۸، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین