پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا منبع گلاب مشخص نباشد، یعنی غیر قانونی است. البته گلاب قبل از من احداث شده است.

شعار سال: نشست روشنگرانه بحران آب در استان چهارمحال و بختياري در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

در اين نشست حجت الاسلام دکتر جعفري، رئيس کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري و دکتر عابدي نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي به بحث و مناظره در خصوص بحران آب پرداختند.

عابدي گفت: ما طالب جاري شدن زاينده‌رود براي هميشه هستيم، انجام شدني هم هست، سامان‌دهي رودخانه و اينکه هر کسي اجازه برداشت نداشته باشد و تنظيم کردن مصارف براساس منابع از اقداماتي است که در اين راستا بايد انجام شود.

در ادامه حجت الاسلام جعفري با اشاره به اینکه ما در استان چهارمحال و بختياري حتي يک طرح مصوب هم نداريم ولي بنده براي شما ليست مي‌کنم از اين قبيل طرح‌ها که دراصفهان فراوانند را اضافه کرد: آب براساس مرّ قانون در اختيار حاکميت است، استاندار مي‌گويد شوراي عالي آب گفته که گلاب غيرقانوني است اما عرض من اينست چرا ما قانون را دور مي‌زنيم؟ مگر می‌شود ما وزارت نيرو را بگذاريم کنار و پايبند به شوراي عالي آب باشيم که از استان ما کسي در آن نيست و بيشتر دوستان اصفهاني ما هستند.

نماينده مردم اصفهان در پاسخ گفت: ما معتقديم بايد نماينده اصناف ناظر باشند بر رودخانه، از نظر ما هر طرحي بعد از مصوبه دی ماه ۹۲ غیرقانونی است. اگر متخصصین ما وارد کار می‌شدند الآن حاج آقا که متخصص علوم دینی هستند سر کار اصلی خودشان بودند و من هم که رشته ام پرستاری است سر کار خودم بودم.

وی افزود: البته در اصفهان با چاه‌های غیرقانونی برخورد خوبی شده، بحث ما یک کلمه است، حق‌آبه، ما از شما انتظار داریم براساس نص صریح فتوای مراجع، احادیث و... حق‌آبه را به رسمیت بشناسید، رودخانه انفال نیست.

حجت الاسلام جعفری در ادامه تاکید کرد: شما وقتی وارد مجلس شدید سوگند یاد کردید که پاسدار نظام و حافظ عدالت و... باشید، گلاب قانونی است یا خیر؟ سازمان بازرسی می‌گوید غیرقانونی است، دیوان محاسبات می‌گوید غیر قانونی است، شما مشخص کنید گلاب قانونی است یا غیرقاونی؟

عابدی بیان داشت: ما وزارت نیرو را قبول داریم، تا منبع گلاب مشخص نباشد، یعنی این تونل غیرقانونی است، البته گلاب قبل از من احداث شده است.

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری گفت: شما به‌عنوان قانون‌گذار آن‌ها را به‌عنوان یک نماینده که باید حافظ عدالت باشد به دادگاه می‌کشانید؟ آیا صنعت حق‌آبه داشته؟ با کدام خط‌کش و معیار می‌گویید مردم ما اضافه برداشت دارند؟

وی افزود: چرا در نصب کنتور تعیین میزان آب تأخیر سه ساله شده؟ فولاد خوب است ولی نه در فلات مرکزی. فولاد باید در کنار خلیج فارس باشد. اگر گلاب راه‌اندازی شود، به کشاورز اصفهان هم خیانت می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: این حجم عظیمی که در برنج‌کاری صرف می‌شود را باید با اصلاح الگوی کشت مدیریت کرد. این فضای سبزی که در اصفهان راه‌اندازی کرده‌اید دو برابر نرم کشور است ولی روستاهای شما و شرق اصفهان آب ندارد؛ این سوءمدیریت است، بحران آب قابل حل است اگر زیاده‌طلبی نباشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی جهان بین، تاریخ انتشار 12 آذر 96، کد مطلب: - ، www.jahanbinnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین