پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: به دلیل بحران آب در کشور همه باید نسبت به بهینه سازی مصرف آب در بخش های مختلف برنامه جامع داشته باشیم.

شعارسال : رضا کریمی روز چهارشنبه جلسه هماهنگی مشترک آب و کشاورزی اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر کمبود آب به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه مردم و مسوولان در کشور مطرح است، تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و آبیاری تحت فشار از ضروریات دانست.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، خواستار برنامه ریزی مناسب برای مدیریت مصرف آب شد و گفت: اصلاح الگوی کشت و استفاده مناسب از منابع آبی می تواند در کاهش دغدغه های مردم و مسوولان کارساز باشد.

کریمی همچنین با اشاره به کشت محصولات مناسب کشاورزی در اراضی کشاورزی اظهار کرد: با ترویج الگوی کشت محصولات مناسب کشاورزی بخش قابل توجهی از مشکل و دغدغه کشاورزان برطرف خواهد شد.

او همچنین با اشاره به میزان بالای هدررفت آب در بخش کشاورزی در کشاورزی سنتی افزود: در دنیا با اصلاح دیدگاههای سنتی در بخش کشاورزی و تعریف کردن کشاورزی مدرن مشکل کمبود آب برطرف شده و ما نیز باید کشاورزی خود را به این سمت و سو هدایت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، به کاشت محصولات کشاورزی کم مصرف و جایگزین کردن این محصولات با محصولاتی که مصرف زیاد آب دارند تاکید کرد و گفت: کارشناسان بخش آب و کشاورزی باید در این زمینه با کشاورزان همراه شوند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آب منطقه ای اردبیل ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تعامل مناسب بخش آب و کشاورزی در استان گفت: با برگزاری جلسات متعدد مسوولان و کارشناسان بخش های آب و کشاورزی استان هماهنگی مناسبی دارند.

اصغر سلیمان زاده با بیان اینکه آماده همکاری سازنده با بخش کشاورزی هستیم اظهار داشت: معتقدیم با همکاری مناسب این 2 بخش بسیاری از مشکلات استان برطرف خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب در شهرستان های مذکور، لزوم تغییر رویکرد در باور مردم در زمینه آب را یادآور شد و افزود: دیگر زمان آبیاری سنتی و هدر دادن آب گذشته و باید به دنبال اصلاح شیوه های مصرف آب در بخش کشاورزی باشیم.

سلیمان زاده همچنین از تخصیص آب منطبق بر میزان حقابه ذینفعان از مخازن سدهای سرخاب و نئور خبر داد و گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل با لحاظ کردن تمام مسائل زیست محیطی و سایر جوانب آماده همکاری می باشد ولی باید مواظب بود اجرای روش های نوین آبیاری منجر به افزایش و توسعه بهره برداری از منابع آب نشود بلکه منجر به صرفه جویی در آن شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با قدردانی از همکاری مناسب مدیریت و کارشناسان بخش آب استان با بخش کشاورزی اظهار داشت: آماده اصلاح روش های آبیاری بر اساس اعتبار در نظر گرفته در این بخش هستیم.

عدییل سروی با اشاره به اینکه بسترهای مناسب برای انجام کارهای مربوط به کشاورزی تحت فشار در استان فراهم شده است، افزود: بیش از پنج هزار و 600 هکتار از اراضی محدوده شهرستان های مذکور به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی همچنین خواستار انطباق فصل زراعی در بخش آب و کشاورزی شد و گفت: لازم است فصل زراعی در بخش های مختلف آب و کشاورزی در برنامه ریزی ها انطباق داشته باشند تا بتوان برنامه ریزی مناسبی را اجرا کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با اشاره به اینکه زنگ خطر آب از 30 سال پیش در محدوده دشت اردبیل به صدا درآمده تشریح کرد: با برنامه ریزی مناسب باید تلاش کنیم این دغدغه به بخش های دیگر از جمله شرب مردم نیز سرایت کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 17 آبان 1396، کدخبر: 355816، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین