پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
رییس اداره همکاری های اروپایی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه گسترش حضور نظامی آمریکا در اروپا را بدون پاسخ نمی گذارد.

شعارسال: آندره کلین روز پنجشنبه به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: روسیه تدابیر جبران کننده در پاسخ به ادامه گسترش حضور نظامی امریکا در اروپا اتخاذ می کند.

به گزارش رسانه های روسی، دولت آمریکا اعلام کرده است که مطابق برنامه ای 3.4 میلیارد دلار در سال 2017 میلادی برای تامین امنیت متحدان اروپایی خود اختصاص می دهد.

این مبلغ چهار برابر مبالغ اختصاص یافته برای این منظور از سوی امریکا در سال های اخیر است و باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در توضیح علت افزایش این مبلغ، به خصومت جویی روسیه در منطقه و رویارویی آن با ناتو اشاره کرد.

رییس اداره همکاری های اروپایی وزارت امور خارجه روسیه گفت: در این عرصه بعید به نظر می رسد با توجه به مبالغ زیادی که شرکای امریکایی هزینه می کنند، تدابیر متقابل برای پاسخ به برنامه های آمریکا اعمال کنیم.

کلین افزود: در این رابطه و به منظور حفظ موازنه نظامی راهبردی تدابیر جبران کننده اتخاذ می شود و به اقدامات خود در این عرصه ادامه خواهیم داد.

روابط روسیه و آمریکا در دو سال اخیر بر اثر مسائلی همچون بحران اوکراین و استقرار سامانه پدافند موشکی روسیه در اروپا پرتنش و سرد شده است.

آمریکا در رابطه با مساله اوکراین چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه اتخاذ کرده و تحت فشار واشنگتن، اتحادیه اروپا نیز تحریم های مشابهی را علیه روسیه اعمال کرده است.

قرار است سامانه پدافند موشکی آمریکا به رغم مخالفت ها و اعتراضات روسیه در کشورهای اروپای شرقی مستقر شود و مقامهای روسیه نیز هشدار داده اند تدابیر متقابل برای پاسخ به این اقدام آمریکا اتخاذ خواهند کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:15بهمن1394، کدخبر: 81948937: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین