پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۷۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
امام جمعه موقت کن گفت:‌ مسلمانان نسبت به تصمیمات آمریکا درباره قدس شریف بی‌تفاوت نباشند.

شعار سال: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین علی سعدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کن، با بیان اینکه احترام به جهان اسلام و حاکم کردن عقلانیت و منطق براساس گفت‌وگو محقق می‌شود اظهار داشت: عقلانی نیست که به عنوان دنیای گفتمان خود را خلع سلاح کنیمو علاوه بر اینکه به وحدانیت و عزت نیاز است، برای مقابله با هجوم دشمن نیاز به شمشیر و اسلحه نیز داریم.

امام جمعه موقت کن با بیان اینکه امروز در آستانه بازسازی تمدن نوین اسلامی هستیم افزود: ملاک راهبردی پیامبر اسلام، وحدت بود، امروز امت اسلامی باید بیدار باشد و شمشیر اسلامی باید در فرقه‌ها هزینه شود تا گفت‌و‌گو و رحمت اسلامی بر جامعه ایمانی سایه بزند.

سعدی تصریح کرد:‌ ما هم از شیعیان بحرین و هم از اهل سنت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنیم؛ چرا که باورمان بر این است کسانی که دوگانه شیعه و سنی درست می‌کنند با راهبرد پیامبر هماهنگ نیستند.

وی در ادامه در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به گرامیداشت روز 16 آذر با عنوان روز دانشجو عنوان کرد: دانشجویان همواره در برابر استکبار و ظلم، با تقدیم خود مقابل استکبار ایستادگی کردند، که هرچه در مورد ابعاد این حادثه سخن بگوئیم کم است.

امام جمعه موقت کن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: بخشی از این حرکت به جهت پوشش عدم موفقیت‌های ترامپ است، رئیس‌جمهور آمریکا درصدد است با حمایت از صهیونیست بر محبوبیت خود بیافزاید که قطعاً نتیجه‌ای خلاف واقع دارد.

تنها راه رسیدن به حقوق حقه مردم فلسطین، گفتمان است

سعدی اظهار داشت: ترامپ از خطوط قرمز گذشته است و با این اقدام خود مسلمانان را تحریک کرده است، وعده‌های انتخاباتی ترامپ پوشالی از آب درآمد، طراحی امنیت اسرائیل، شکست داعش و جریان مقاومت سیاست‌های استکباری همه نشان از این پوشالی بودن و شکست برنامه‌های ترامپ دارد.

وی با بیان اینکه تنها راه رسیدن به حقوق حقه مردم فلسطین، گفتمان است تصریح کرد: آمریکا تاکنون تظاهر به میانجی‌گری و بی‌طرفی می‌کرد، که امروز با این اقدام ماهیت خود را نشان داد، اعلام ترامپ یک تصمیم تاریخ‌ساز برای رژیم صهیونیستی است، به خاطر نابخردی آمریکا و دود سیاهی که در کاخ سفید روشن شد.

امام جمعه موقت افزود: در این مدّت صف‌بندی جدیدی تشکیل شده است و پیش‌بینی رهبر فرزانه انقلاب در نابودی اسرائیل در حال تحقق است.

سعدی در پایان خاطرنشان کرد: حکام بی‌تجربه عربستان سعودی فکر می‌کنند با فروش بیت‌المقدس می‌توانند صنعی و بیروت را بخرند؛ اما غافل از اینکه نمی‌دانند عزّت و هویت خود را به حراج می‌گذارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17 آذر 96، کدمطلب:1595276، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین