پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
امام‌جمعه موقت گرگان گفت: کشورهای اسلامی و به ویژه عربی باید در برابر تصمیم رئیس جمهور آمریکا اقدام عملی کنند و این اقدام‌ها و اظهارات آزمایش و امتحان بزرگی برای کشورهای اسلامی و عربی محسوب می‌شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام محمد قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان با اشاره به 18آذر ماه سالروز اعلام عراق به عنوان آغازکننده جنگ و متجاوز اظهار داشت: با اینکه همه می‌دانستند که عراق با نیروهای نظامی خود به مملکت ما تجاوز کرده اما از سال 59 تا 70 این موضوع را اعلام نکرده بودند اما در سال 70 پس از شکست عراق در جنگ مجبور شدند که عراق را به عنوان متجاوز اعلام کنند.

وی همچنین با اشاره به روز پژوهش افزود: یکی از ابزارهایی که برای پیشرفت مملکت در همه زمینه‌ها نیاز است پژوهش و تحقیق است و باید در همه امور تحقیق و پژوهش انجام شود و نباید به اطلاعات گذشته اکتفا کرد.

امام‌جمعه موقت گرگان تصریح کرد: باید همه کارها به روز و با تحقیق باشد و امید است در کشور ما نیز پژوهش و تحقیقات نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

لیوانی همچنین با اشاره به 23 آذر ماه سالروز اشغال بلندی‌های جولان توسط رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم جعلی هیچ‌گاه در تاریخ در این منطقه وجود نداشته و قرن‌ها این سرزمین به نام فلسطین در تاریخ ثبت شده و مستکبران جهان برای تسلط بر خاورمیانه و استفاده از ذخایر بسیار فراوان این منطقه رژیم جعلی صهیونیستی را در این منطقه ایجاد کردند.

وی افزود: یک مشت یهودی و صهیونیستی را از مناطق مختف دنیا به این نقطه آوردند و منطقه را اشغال کردند و فلسطینیان نیز از سرزمین خود دفاع کردند اما بسیاری از آنان کشته شدند.

امام‌جمعه موقت گرگان با اشاره به قتل علی عبدالله صالح اظهار کرد: این فرد در ابتدا با مبارزان و انقلابیون بود و نیروهای زیادی جمع کرد اما به تدریج با سازش‌هایی که داشت موضع خود را تغییر داد و بخش‌های زیادی از یمن را تصرف کرده بود.

لیوانی با اشاره به عاقبت همه مستکبران و دیکتاتورها در تازیخ گفت: هیچ دیکتاتوری از تاریخ و سرنوشت دیگر دیکتاتورها درس نگرفته و اصلاح نشده است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات رئیس جمهور امریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اظهار کرد: این انتقال براساس گفته کارشناسان چند سالی به طول خواهد انجامید که امیدواریم عمر این فرد تا آن زمان ادامه نداشته باشد و این آرزو را به گور ببرند.

امام‌جمعه موقت گرگان گفت: کشورهای مختلف در این زمینه اظهارات مختلفی داشتند اما این اقدام‌ها و اظهارات آزمایش بزرگی برای کشورهای اسلامی و به خصوص عربی محسوب می‌شود.

وی افزود: این کشورها که دم از ناسیونالیسم می زنند باید دید که در برابر این اقدام چه عکس العملی نشان می دهند و حرف زدن و محکوم کردن کفایت نمی‌کند و راه‌های زیادی برای مقابله با این اقدام وجود دارد که باید در ابتدا در برابر این اقدام همه کشورهای اسلامی سفارت خانه خود را در امریکا تعطیل کنند و معاملات نفتی خود با امریکا را ببندند و نیروهای نظامی خود را بر علیه امریکا بسیج کنند.

لیوانی تصریح کرد: باید کشورهای اسلامی از طریق سازمان ملل و شورای امنیت از راه قانونی در برابر این اقدام ایستادگی کنند.

وی افزود: این آزمایش و امتحان بزرگی برای کشورهای اسلامی و عربی است و این اقدام قطعا حرکت شخصی رئیس جمهور امریکا نبوده و این تصمیم را لابی‌های پشت پرده امریکا گرفته و این عروسک را کوک کرده و وسط این بازی انداختند.

امام‌جمعه موقت گرگان اظهار داشت: سرزمین قدس برای مسلمانان محترم بوده و قبله نخست مسلمانان است و تحمل نخواهند کرد و اجازه تصرف آن توسط این افراد غاصب را نمی‌دهند.

وی همچنین با اشاره به روایات اظهار داشت: بهترین توشه در این دنیا تقوی اسلامی است و سیره فردی و اجتماعی پیامبر اسلام(ص) باید برای همه مسلمانان الگو قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17 آذر 96، کدمطلب:1595245، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین