پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از تشکیل کمیته‌های محرومیت‌زدایی در 30 شهرستان محروم در کشور خبرداد.

شعار سال: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از اجرای دو برنامه توسط بهزیستی در مناطق حاشیه‌نشین و محروم کشور خبر داد و گفت: طرح جامع خدمات بهزیستی به صورت پایلوت در سه استان کرمان، خوزستان و کرمانشاه آغاز شده است.

حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به فعالیت‌ کارگروه‌های مربوط به اقدامات دولت برای مناطق حاشیه‌نشین گفت: در تقسیم کار ملی 18 کارگروه برای مناطق حاشیه‌نشین فعال شده است و متولی اصلی آن وزارت راه و شهرسازی است و سازمان بهزیستی نیز در بخش محتوا با این کارگروه‌ها همکاری می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: سازمان بهزیستی از گذشته خدماتی را در مناطق حاشیه‌نشین و محروم ارائه می‌دهد که در قالب پایگاه‌ها و اورژانس اجتماعی است. سازمان‌های مردم نهاد نیز در شناسایی آسیب‌دیدگان اجتماعی و خانواده‌های در معرض آسیب به بهزیستی کمک می‌کنند.

فعالیت 1200 مهدکودک در مناطق حاشیه‌نشین

به گفته وی، هم‌اکنون 1200 مهدکودک در مناطق حاشیه‌نشین کشور فعال است که در این مهدها، یک وعده غذای گرم ارائه می‌شود.

مسعودی فرید تصریح کرد: خدماتی همچون معاینه چشم کودکان، توانبخشی مبتنی بر جامعه، حمایت از زنان سرپرست خانوار و شناسایی و غربالگری کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم نیز در مناطق حاشیه‌نشینی ارائه می‌شود.

دو اقدام بهزیستی در مناطق حاشیه‌نشین و محروم

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: دو اقدام عمده از سوی سازمان بهزیستی شروع شده که یکی از آن اقدامات همکاری با وزارت راه و شهرسازی است و از سوی این وزارتخانه، اماکنی در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرد و بهزیستی نیز برنامه‌ها را در قالب بخش‌های مختلف برای گروه‌های هدف اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: اماکنی در 118 محله حاشیه‌نشین و منطقه محروم در شهرهایی از جمله در بندرعباس، لرستان و شیراز توسط وزارت راه به بهزیستی واگذار شده و برنامه‌ها در این محلات آغاز شده است. در برخی از مناطق نیز ساخت این اماکن در حال انجام است که امیدواریم به‌زودی در اختیار سازمان بهزیستی قرار بگیرد.

تشکیل کمیته‌های محرومیت‌زدایی در 30 شهرستان محروم

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: دومین اقدامی که توسط سازمان در حال انجام است، راه‌اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی است که در این راستا کمیته محرومیت زدایی فعال شده و 30 شهرستان‌ محروم شناسایی شدند. اولویت برنامه‌ها در مناطق محروم و سپس حاشیه‌ای است که خدمات تجمیع یافته بهزیستی در این مناطق ارائه خواهد شد.

اجرای پایلوت طرح جامع خدمات بهزیستی در سه استان

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اضافه کرد: طرح جامع خدمات بهزیستی را به صورت پایلوت در سه منطقه «قلعه گنج- کرمان»، «منطقه باوی- خوزستان» و «ثلاث باباجانی- کرمانشاه» آغاز شد و بسته‌های خدماتی از بودجه جاری بهزیستی در این مناطق هزینه می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار 18 آذر 96، کد مطلب: -، www.pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین