پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
مردم موشمی وسطی زیلایی این روزها سوز و سرمای زمستان را در کنار بی توجهی مسئولان تحمل می کنند هیچکس صدای لرزان مردم زیلایی را نمی شنود.

شعار سال: باز هم صدا و فریاد مردم زیلایی به دلیل بی توجهی مسئولان بلند شده است مسئولانی که در این زمستان سرد خود در کنار بخاری گازی شب را به صبح می رسانند اما مردم زیلایی در کنار بخاری های هیزم سوز و سرمای منطقه سردسیری شب را تا صبح در سوز سرما می گذرانند.

زیلایی یکی از مناطق سردسیر شهرستان بویراحمد است که گاهی تا چندین متر برف در آنجا بر زمین می نشیند و سرمای درون مردم زیلایی را دو چندان می کند هیچکس نیست که سراغی از آن ها بگیرد مردم زیلایی مجبور هستند وقتی نفت نباشد با سوزاندن چوب درختان خودشان و بچه هایشان را در این زمستان سرد نجات دهند.

در اینجا یعنی زیلایی هیچکس نیست که سرمای وجودی مردم زیلایی را گرمی ببخشد وقتی از مسئولان از جمله مدیرکل تعاون و روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز سوال می کنیم که وضعیت نفت رسانی به مناطق روستایی استان چگونه است می گوید در این رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد.

یا مسئولان هنوز نمی دانند زیلایی فقط یک منطقه نیست و یا می خواهند وانمود کنند که همه چیز آرام است در حالی که اینجا هیچکس خوشحال نیست زنان و کودکان زیلایی در این روزهای سرد تا صبح از سرما می لرزند و نمی توانند همچون من و شما شب های سرد در کنار بخاری و خانه ای گروم و نرم دراز بکشند و یوسف پیامبر را ببینند.

دهستان زیلایی یک دهستان های بسیار بزرگ است که گاهی حتی اسم برخی از مناطق آن را تا کنون نشنیده ایم یکی از این مناطق وسطی زیلایی است که با کمبود نفت و خیلی از مشکلات دیگر رو به رو هستند کمبود نفت و مواد سوختی همچون کمبود زیر ساخت های جاده و تلفن و .. نیست که مسئولان وعده چند سال دیگر را بدهند.

وسطی زیلایی یکی از مناطق زیلایی است که از سرما می لرزند وقتی تنها یک تانکر نفت به برای آن ها ارسال شده باشد مردم این روستا برای رسیدن به این تانکر هجوم می آورند چاره ای ندارند بچه هایشان شب تا صبح در این سرمای زمستان چگونه دوام بیاورند.

دهیار روستای وسطی زیلایی گفت: مردم موشمی وسطی زیلایی با کمبود نفت رو به رو هستند به همین دلیل برای گرم کردن خودشان از هیزم استفاده می کنند.

مصدق آبیار بیان کرد: الان نزدیک به سه ماه از فصل سرما می گذرد اما تنها یک سرویس نفت به موشمی وسطی انتقال داده شده است که با توجه به هجوم جمعیت این مقدار جوابگو نبود و باعث ایجاد مشکلاتی در روستا شد.

دهیار روستای وسطی زیلایی ادامه داد: مردم این روستا در سامانه ثبت نام کرده اند پرونده تشکیل شده است حتی قبل از اینکه نفت وارد روستا شود مردم پول آن را نیز پرداخت می کنند اما متاسفانه نفت رسانی به مردم بسیار کم است.

مصدق آبیار تصریح کرد: نماینده تعاون روستایی در زیلایی است و قبل از شروع فصل سرما مدارک را از ما گرفت و قول دادند اول پاییز نفت روستاهای زیلایی تامین شود اما متاسفانه تا کنون یک سرویس به روستا آمده است که تنها به 20 خانوار رسید و اکنون مردم هیزم می سوزانند.

آبیار عنوان کرد: انتظار می رود مسئولان استان در این باره فکری کنند مردم زیلایی به توجه بیشتر مسئولان از جمله استاندار نیاز دارد استاندار فریاد خانواده های زیلایی را بشنود در اینجا مردم مشکلات زیادی دارند که یکی از انها همین کمبود و نبود نفت در سرمای کنونی است.

دهیار روستای وسطی زیلایی گفت: در زیلایی مردم در محرومیت شدید زندگی می کنند خانه آن ها گرم و نرم نیست گاهی در زمستان تا صبح از ترس نریختن سقف خانه هایشان بیدار هستند مسئولان نه فقط در انتخابات در سایر زمان ها نیز از روستاهای مختلف زیلایی دیدن کنند روستاهایی هستند که حتی راه ارتباطی ندارند.

سخنان قابل تامل دهیار روستای موشمی وسطی زیلایی را شنیدیم ای کاش مسئولان نیز این فریادها را بشنوند و فکری برای مناطق مختلف زیلایی در این روزهای سرد کنند مردم زیلایی از ابتدای فصل پاییز تا کنون تنها یک بار تانکر نفتکش را دیده اند و در این یک بار نیز با بشکه هایی به سراغ نفتکس می روند تا بشکه های خود را پر کنند در حالی که این بشکه ها به دلیل روی زمین کشیده شدن سوراخ می شوند و تا زمانی که این نفت بخواهد به مقصد برسد چیزی در آن نمی ماند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار 28 آذر 96، کد مطلب: 104637، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین