پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۸۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کاظم دانش آموز باغملکی که به دلیل نپرداختن ۲۰ هزارتومان از مدرسه اخراج شد و یک هفته در منزل ماند صبح امروز به مدرسه بازگشت و این موضوع استعفای مدیر خاطی را در پی داشت.

شعار سالکاظم دانش آموز باغملکی که به دلیل نپرداختن ۲۰ هزارتومان از مدرسه اخراج شد و یک هفته در منزل ماند صبح امروز به مدرسه بازگشت و این موضوع استعفای مدیر خاطی را در پی داشت.

 مدارس حق ندارند، هیچ گونه وجهی را تحت هر عنوانی از دانش آموزان و والدین آنها به صورت اجباری دریافت کنند، این در حالی ست که در یکی از مدارس روستاهای باغملک دانش آموزان را وادار به پرداخت ۲۰ هزارتومان برای تهیه کنتور آب کردند و یکی از دانش آموزان به نام کاظم به دلیل ناتوانی در پرداخت تنها ۲۰هزارتومان پول، از مدرسه اخراج شد و یک هفته در منزل ماند.

خبرنگار ما با تهیه فیلمی از اظهارات کاظم و پدرش ماجرا را جویا می شود و آنها چنین توضیح می دهند که پس از چندین بار تذکر مدیر مدرسه به دانش آموز مبنی بر پرداخت ۲۰ هزار تومان پول برای کمک به مدرسه و ناتوانی ایشان در پرداخت، در نهایت این دانش آموز که توان پرداخت شهریه اعلام شده را نداشت از مدرسه اخراج شد.

این در حالی ست که پدر کاظم مدعی می شود که دو دانش آموز در این مدرسه داشتم و مبلغ ۲۰ هزار تومان به دانش آموز دخترم دادم که به مدرسه برود ولی دیگر مبلغی نداشتم که به دانش آموز پسر بدهم و از معلم مهلت خواستم و سه بار پسرم را به مدرسه فرستادم و هر سه بار او را به خانه برگرداندند.

فیلم در لینک زیر :

http://s5.picofile.com/file/8288404968/%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85.mp4.html

پس از انتشار این فیلم و رسیدن آن به دست رئیس آموزش و پرورش باغملک ، وی صبح امروز در اولین وقت خود را به مدرسه مذکور رساند و قضیه را پیگیری کرد ، کاظم را به مدرسه بازگرداند و از مدیر مدرسه خواست استعفای خود را تحویل دهد.

خداداد کردی رئیس آموزش و پرورش باغملک پس از این بازدید در گفتگو با خبرنگار باغملک نیوز گفت : در خصوص این موضوع عزل مدیر خاطی با مدیر کل است اما هماهنگی کردیم که این مدیر استعفا دهد و اگر استعفا نداد پرونده وی را به تخلفات اداری می فرستیم که ظهر امروز استعفای خود را تحویل داد.

وی با بیان اینکه بارها به مدیران مدارس توصیه کردیم که از دانش آموزان مبلغی دریافت نکنند گفت: در همه جلسات به مدیران توصیه کردیم منطقه محروم است و با اینکه به آموزش و پرورش هم سرانه ندادند ولی در عین حال نباید دانش آموزی بخاطر ندادن پول ترک تحصیل کند یا آنها را وادار به پرداخت مبلغی کنند .

کردی ادامه داد : رئیس انجمن اولیاء می تواند توضیح دهد و استدلال بیاورد و از دانش آموزی که وضع مالی خوبی دارند کمک بگیرد این از اختیارات انجمن است اما اینکه در برگه کمک به مدرسه مبلغ تعیین کنند قابل قبول نیست می تواند شفاهی بگوید نه اینکه مبلغ تعیین کنند.

به گزارش باغملک نیوز دستگاه آموزش وپرورش به عنوان یک دستگاه پایه و بسیار مهم در بین سایر دستگاه‌ها شناخته می شود و اهمیت این مسئله برکسی پوشیده نیست همان طور که مقام معظم رهبری می فرمایند "آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است و مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت مسئله اول نظام ماست و هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد".

بودن مشکلات مالی و سرانه پایین در این دستگاه مسئله‌ای نیست که به فراموشی سپرده شود و باید برای حل این مسئله فکر اساسی شود چرا که به جرات می توان گفت که والدین و خود مدارس دچار نوعی ابهام و سردرگمی در پرداخت این هزینه ها هستند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار 14 اسفند95، کدمطلب:nn36406132، www.ghatreh.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین